Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

Online marketing i prodaja – kako uz što manji trošak dobiti što bolje rezultate

kako-mjeriti-uspjeh-prodaje-online-marketinga
Antonia Zeko

Osnove online marketinga i prodaje za potpune početnike.

Like, share, follow, pin… općenito pravilo društvenih mreža je da se online uspjeh mjeri brojem vjernih pratitelja određenog profila. Iako zakon velikih brojeva kaže da što je veća publika kojoj ga predstavljamo, veća je i vjerojatnost da će se proizvod ili usluga koju promoviramo konzumirati, to ne mora uvijek biti istina. Pojmovi poput “sales funnel”, “sales lead” ili “lead generation” dio su osnovne kulture svakog marketinškog stručnjaka. No ovo nije tekst za njih…

Fokus na glavnom cilju – uvijek

Vaša marketinška strategija treba se sastojati od mnogo manjih kampanja. Želite li biti uspješni svaka će od njih pojedinačno biti dio šire slike koju ste zamislili.

Prvo morate doznati tko su vaši potrošači i kome se obraćate. Ponekad se pokaže da su to oni ne koje uopće niste računali, a upravo će odnos s njima biti ključan za vaš uspjeh. Svi se vole osjećati posebno, a za kako bi naučili zbog čega se upravo vaši klijenti kod vas osjećaju posebno, trebat će mnogo znoja, truda i matematike. Ono što vas najviše zanima je kako ljudi koji konzumiraju vase usluge dolaze do vas i što ih uvjeri da obave process do kraja i postanu “vaši”.

Sales funnel kao temelj svake kampanje

Od prvog kontakta do vjerne mušterije čeka vas poprilično dug put, a svaki korak potrebno je pomno pratiti kako bi što prije eliminirali neisplativa rješenja. Sales funnel ili lijevak prodaje prati upravo taj proces, a mi ćemo prikazati njegovu pojednostavljenju verziju.

sales-funnel-online-prodaja

Široki vrh tog lijevka (viewers) predstavljaju svi leadovi, odnosno svi koji su vidjeli vaš proizvod ili reklamu za isti. S obzirom da tek krećete i pronalazite svoje kupce vjerojatno je da će tek manjina njih postati dio drugog, užeg dijela lijevka, koji obuhvaća sve one koji su zainteresirani za ono što nudite. To su oni koji će kliknuti na vašu online reklamu i pokazati konkretno zanimanje. Kada ste ih već privukli slijedi novo rasipavanje – od svih koji su došli, mnogi će vrlo brzo zaključiti kako to ipak nije ono što su tražili i otići dalje. Vas zanimaju oni koji su ostali potražiti više informacija, zadržavajući se dulje na vašoj stranici. Njih je sada potrebno dovesti do samog vrha lijevka i vašeg cilja – prodaje proizvoda, rezervacije smještaja, veće čitanosti bloga ili portala… Tek kada je potvrđeno da je potencijalni kupac postao naš novi klijent, možemo reći da je naš lijevak uspješno postavljen. Postotak svih koji su od ulaska došli do kraja lijevka nazivamo “conversion rate” ili postotak konverzije, a cilj nam je da taj broj bude što veći.

Ukoliko nemate dovoljno sredstava da razradu svog marketinškog plana povjerite stručnjacima, u današnje doba dostupno je mnogo online platformi za praćenje istog. Važno je imati strpljenja i ne očekivati rezultate preko noći, jer cijeli ovaj opisani process ima mnogo parametara koje treba individualno pratiti i prilagođavati kako bi rezultati koje dobijemo bili relevantni.

Ulog uvijek mora biti manji od prihoda

Matematika je u cijelom marketinškom procesu prilično jednostavna: ukoliko u potragu za jednog kupca uložite više novca i vremena nego što ste u konačnici od njega zaradili – mijenjajte taktiku. Dugoročno se ovakvi projekti teško isplate. Svaka industrija ima svoje specifičnosti, tako da ono što odlično funkcionira u turizmu, ne mora imati nikakve rezultate u tekstilnoj industriji. Pazite na tri važne stvari prilikom procjene svojih aktivnosti: dugoročnu vrijednost klijenta, koji ih je točno call to action naveo da konzumiraju ono što nudite i koliko ste potrošili da bi ga proveli kroz cijeli lijevak. Ponekad će biti potrebno testirati više verzija jednog oglasa ili ciljne stranice (takozvani A/B test) kako bi došli do potrebnih rezultata, ali to je proces koji morate proći, inače ćete ulagati bez stvarnog znanja koliko su ti ulozi donijeli dobiti.

Optimizacija konverzija i marketing automatizacija

Ako su vas gornja dva pojma ostavila s velikim upitnicima iznad glave, vrijeme je da ozbiljno razmislite o produbljivanju znanja vezanog za ovu tematiku. Optimizacija konverzija je jednostavno rečeno prilagođavanje ili optimizacije vašeg web odredišta u cilju povećanja postotka konverzije. Ukratko – kako poboljšati svoju online aktivnost da vaš proizvod/usluga što bolje pronađe put do krajnjeg potrošača. Alati za marketing automatizaciju su ono što će vam u tome pomoći, neizostavni dio modernog marketinga. Google Analytics najpoznatiji je i jedan od najopširnijih alata za tu svrhu, a danas je neizostavni dio svake web stranice ili web trgovine. Pomoću njega možete detaljno pratiti statistiku svih aktivnosti na vašoj web stranici ili internet trgovini, te ovisno o rezultatima prilagođavati prodajne aktivnosti.

Preko alata za automatizaciju možete povezati sve svoje online kanale na jednom mjestu, te vidjeti koji od njih vam donosi najviše koristi. Kako bi to postigli, svaki vaš korak, kampanja i oglas moraju biti posebno tagirani. Ali o tome u sljedećem članku ☺

Isprobajte besplatno cloud aplikaciju za automatizaciju prodajnog i marketinškog procesa!

Organizirajte i povećajte prodaju, pratite sve prodajne aktivnosti i automatizirajte marketinške kampanje uz MiniCRM.

Upoznajte MiniCRM

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Antonia Zeko

Antonia Zeko

TV novinarka koja se nakon show business tema i rada na RTL Televiziji “zarazila” poduzetničkim duhom. Voli pisati, putovati, učiti strane jezike i otkrivati nove kulture, ali najviše uživa u rodnom Splitu. Najdraže su joj priče o mladim poduzetnicima koji inovativnim idejama čine svijet boljim i zabavnijim.

Paste your AdWords Remarketing code here