Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Osobna web stranica kao najbolji životopis

zivotopis-cv-osobna-web-stranica
BizIT
Autor: BizIT

Globalizacija je utjecala na sve što nas okružuje, pa tako i na tržište rada. Konkurencija je jača nego ikada, zato je način na koji se prezentiramo postao iznimno važan, ako ne i presudan korak u traženju posla.

U svijetu u kojem vam konkurencija nisu više samo ljudi iz istog grada, već cijelog svijeta, potrebno je znati kako se istaknuti na tržištu rada. Jeste li se ikada zapitali zašto je LinkedIn postao jedna od najvećih društvenih mreža na svijetu? Na njemu se ne dijele šaljivi video zapisi, fotografije djece i mačaka i ne stavljaju statusi o lošem danu kojeg ste imali jer vam se ujutro prolila kava na putu do posla. Zašto je onda tako zanimljiva? Upravo zato! Ovo je mjesto gdje je važan samo vaš posao i stručnost u onom što radite. Vaš profil je u stvari vaš osobni životopis, a svaka interakcija ima (ili bi trebala imati) poslovnu pozadinu. Njegov algoritam sam vas potiče da ga stalno nadopunjavate i proširujete svoj krug ljudi jer upravo je to ono što vam na današnjem tržištu rada treba – mreža ljudi koji vam mogu pomoći i CV koji se neprestano nadopunjava novim relevantnim iskustvom. Nikada ne znate u kojem trenutku se može otvoriti pozicija o kojoj ste samo sanjali, a pomisle li odgovorni kako nemate dovoljno iskustva kako bi ju popunili, jednostavno će vas preskočiti. Zato je papirnati životopis koji se jednom piše i nikada ne obnavlja (jer jednom kada ga predate u ruke drugome, više nema dorade) poprilično zastario. No s obzirom da ima svoje već zadane parametre unosa podataka i uniformirani izgled, ni LinkedIn profil ne može vam u potpunosti pomoći da se istaknete i pomoći razvoju vaše karijere.

Osobna web stranica – nezaobilazni alat za osobni branding

Kada se prijavljujete na određenu poziciju i odrađujete razgovor za posao ustvari prodajete sebe i svoje vještine. U ovom je slučaju važno znati kako odraditi vlastiti branding. Diploma ili određeni certifikat je super stvar, no uz vas imaju je još stotine ili tisuće drugih, od kojih se neki vjerojatno natječu za iste pozicije kao i vi, zato morate pokazati po čemu se baš vi izdvajate. Jedna od najlakših i najupečatljivijih metoda je izrada osobne web stranice. Čak i da se sastoji od samo jedne stranice i nekoliko redova teksta, već samo njezino postojanje vam daje barem minimalnu početnu prednost naspram drugih – pokazali ste inicijativu i napravili ste ju. Radite li stranicu sami, bez tuđe pomoći i mnogo znanja o izradi, ne očajavajte unaprijed – internet je pun svega što vam je potrebno ako ste spremi uložiti malo vremena i koncentracije. Za početak je potrebno naći dobar hosting, platforma poput WordPressa i neku besplatnu temu koju je lako prilagoditi u istom.

osobna-web-stranica

Pri odabiru imena domene, važno je da se ne zanesete šaljivim imenima ili nadimcima koji ne zvuče profesionalno, a za SEO optimizaciju najbolje bi bilo kada bi se radilo o vašem imenu i prezimenu. Iako danas postoji mnogo zanimljivih varijacija, .com ili .hr je i dalje najpoželjnija verzija, a ne bi trebala biti ni skupa, dok su dobre zamjene i .me, .org. ili .net. Kroz sam proces izrade stranice vodit će vas tutorijal programa kojeg odaberete, a na kraju vam ostaje samo objaviti je. Imajte na umu važnost mobilnog iskustva u današnje vrijeme, pa se pobrinite da je tema koju odaberete za svoju stranicu responzivna i odlično se prikazuje bez obzira na kojem mediju je gledali. Svakako ne zaboravite dodati svoju novu web adresu i na onaj klasični životopis kojeg ćete svakako još morati koristiti, a kopirajte ga i na sve relevantne društvene mreže gdje vam može biti od pomoći. Osim toga, zainteresirate li potencijalne poslodavce, svakako će vas potražiti putem internet pretraživača, a u tom slučaju bolje da im pozornost okupira vaša profesionalno napravljena osobna web stranica, a ne profili društvenih mreža na kojima si možete priuštiti opušteniju komunikaciju, zar ne?

Što staviti na osobnu web stranicu?

Ova web stranica je zapravo vaš životopis kojem možete pristupiti koliko god kreativno želite. Imate li znanja o programiranju ili dovoljno novaca da nekoga angažirate da to odradi umjesto vas, možete napraviti doslovno svašta. No ponekad su jednostavne ideje najučinkovitije, a vješta igra riječima, bojama, zvukom ili videozapisima može efektno prikazati ono što se htjeli uz minimalna ulaganja. Ono što svakako ne smijete zanemariti su podaci koji su ključni kako bi potencijalni poslodavac znao s kim ima posla – ime, dob i vještine koje posjedujete i obrazovanje koje ste postigli. Radi li se o kakvom kreativnom poslu, svakako ne zaboravite uključiti i svoj portfolio kao dokaz sposobnosti koje ste naveli. Imate li vremena i volje, možete zamoliti i dosadašnje kolege i suradnike da napišu koju riječ o vama, te tako napravite i cijelu stranicu preporuka. Svakako ih zamolite i dozvolu da uključite i njihove kontakt podatke, kako bi ih zainteresirani mogli kontaktirati imaju li posebnih pitanja o vama. Naravno, to ćete napraviti samo ako znate da ćete dobiti samo pohvale, ipak je u pitanju branding.

Znate li baratati riječima, zašto ne biste pokrenuli i vlastiti blog? Naravno, pritom mislimo na onaj relevantan u odnosu na vašu profesionalnu karijeru, ne onaj koji opisuje svakodnevno ponašanje vašeg kućnog ljubimca. Pokažite svoju stručnost i spremnost na timski rad dijeleći konkretne savjete, a svoju ambicioznost praćenjem relevantnih događanja. Koji god način odabrali da se dodatno istaknete, samo imajte na umu da je to ono što bi poslodavci od vas htjeli vidjeti. Nemojte gušiti svoju kreativnost, no svedite je u granice koje su prihvatljive za branšu u kojoj se nalazite. Sretno!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj