Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

“Overthinking” – kad razmišljamo toliko da ne možemo uspješno ispuniti zadatke

pretjerano-razmisljanje
BizIT
Autor: BizIT

Pretjerano razmišljanje ili “overthinking” siguran je put u propast. Zaustavite se i svladajte ga prije nego li bude kasno.

Težnja spram savršenstva hod je po tankom ledu i često vas može odvesti u suprotnom smjeru od onog kojem težite. Overthinking je rizičan za svaku vrstu karijere. Premda je na pozornici proveo dug niz godina u šest desetljeća dugoj karijeri, iznimno talentirani glumac Sir Laurence Olivier u jednom je periodu razvio strah od nastupa. Poznat po tome što se svim svojim bićem unosio u uloge, za svaku se svoju ulogu pripremao vrlo studiozno, no strah u njemu jačao je iz dana u dan. Igrajući Otela 1964, Olivera su doslovno svaku večer morali gurati na pozornicu, a on je zahtijevao da ga nitko od ostalih glumaca ne gleda u oči jer ga je to dekoncentriralo. Overthinking ili pretjerano razmišljanje ga je umalo stajalo karijere.

Pripremanje za ulogu uvelike je slično pripremama za poslovne pregovore. Proces je to od kojeg zna boljeti glava jer uključuje istraživanje, detaljne pripreme, analize, mnogo razmišljanja i truda, a dodatna pitanja i sumnja u vlastiti rad znatno otežavaju stvari.

No, u jednom trenutku morate prestati s razmišljanjem tj. s pretjeranim razmišljanjem, jer će vas prije dovesti do ludila nego do konstruktivnog rješenja.

overthinking

Kao što previše pripreme i razmišljanja može “ubiti” glumčevu povezanost s publikom, te uništiti autentičnost i mogućnost pravodobne reakcije u nepredviđenim situacijama, ista se stvar događa u poslovnoj komunikaciji. Premda je dobro i potrebno pripremiti se te razviti strategiju, aktivna komunikacija i improvizacija su primarne. Ako ste fokusirani samo na to da ostavite trag, propustit ćete najbolji dio komunikacije, neočekivane situacije u kojima možete zablistati s dovitljivim komentarom, inteligentnim rješenjem ili samo toplim osmijehom razoružati sve prisutne. Baš poput glumaca početnika i poslovni početnici u vještini zvanoj pregovori ponekad misle da se moraju strogo držati scenarija. No, glumački, poslovni ili bilo koji svijet nikada nije savršen od A-Ž. Od silnih priprema, overthinkinga i stresa, mozak će vam vrlo vjerojatno zablokirati u bitnom momentu. Udahnite, opustite se i sjetite se jednog od 6 savjeta koji će vam pomoći da svladate overthinking.

1. Obratite pozornost! Uhvatite sami sebe u pretjeranom razmišljanju.  Svjesnost situacije prvi je korak u prekidanju pretjeranog razmišljanja. Kada se uhvatite da u glavi vrtite jednu te istu stvar, stalno i bez prekida, ili se brinete oko situacija na koje ne možete utjecati niti ih kontrolirati, priznajte si da vaše misli nisu produktivne i da nemaju smisla. Zaustavite ih, i radite na nečem što ima smisla.

2. Pobijedite svoje misli! Vrlo je lako zapetljati se u negativne misli, strahovi su nam svima jako dobro poznati. Stoga prije nego li zaključite da će te zbog bolovanja dobiti otkaz, ili da će vas zbog probijanja rokova izbaciti na ulicu, priznajte si i prihvatite stvarnost, a to je  da pretjerujete s velikim P. Naučite kontrolirati negativne misli prije nego li s navalom crnila izbezumite sebe i ljude oko vas. Ponekad u životu treba nositi ružičaste naočale.

rjesavanje-problema

3. Koncentrirajte se na aktivno i pozitivno rješavanje problema. Konstantno razmišljanje o problemu u vama će vrlo vjerojatno izazvati napad panike, ali traženje pozitivnog rješenja će vas spasiti od istog. Pitajte se što možete učiniti kako ni naučili nešto iz grešaka koje ste napravili kako ih u budućnosti ne bi ponavljali. Umjesto da se pitate, zašto baš ja? Kako se ovo dogodilo baš meni?  Pitajte se što mogu učiniti da riješim situaciju? Jer sve i jedna situacija se uistinu može riješiti, treba vam samo malo više samopouzdanja, a manje negativnih misli i overthinkinga.

4. Nađite vremena za osvrtanje. Dugotrajno plakanje nad problemom nije produktivno, ali kratko osvrtanje može pomoći. Razmišljajući o tome kako stvari napraviti na drugačiji način može vam pomoći da sljedeći put prepoznate potencijalni problem i spriječite ga prije nego li se razvije. Rezervirajte 10 do 20 minuta dnevno za razmišljanje. Tada slobodno kukajte, preuveličavajte stvari, dramatizirajte što god. No, kad to vrijem istekne prebacite se na nešto pozitivno i produktivno. Kad se uhvatite da pretjerano razmišljate o nečemu, a niste u dnevnom terminu za overthinking, podsjetite se da postoji vrijeme i mjesto predviđeno za to.

5. Vježbajte živjeti u sadašnjosti!  Što je bilo jučer bilo je, promijeniti se ne može, što će biti sutra ne znamo, i zato nema smisla plakati za jučer ili se nervirati oko sura. Živite sad! Samo danas! Vježbajte živjeti i biti prisutni u trenutku, tu i sada. Kako i svaka druga vještina i življenje u sadašnjosti zahtjeva vježbanje. Ako ju svladate na pola ste puta da se izliječite od pretjeranog razmišljanja.

6. Promijenite program! Ako sami sebi govorite da morate prestati misliti o nečemu vrlo vjerojatno će vam se obiti o glavu. Što se više trudite ne misliti o nečemu veća je vjerojatnost da će vam stalno biti na pameti. Zaokupite se nekom aktivnosti, stvorite distrakciju, to je najbolji mogući način da promijenite program u svojoj glavi. Bavite se sportom (izvrstan način za izbacivanje nagomilanog adrenalina koji uzrokuje tjeskobu) nazovite prijatelje ili članove obitelji i pričajte o nekim potpuno drugačijim temama ili počnite raditi na projektu koji će vam maknuti fokus s negativnih misli.

naučite-pobijediti-svoje-misli

Opasnosti pretjeranog razmišljanja

Pretjerano razmišljanje nije samo smetnja već itekako može utjecati na vaše zdravlje. Istraživanja pokazuju da pretjerano razmišljanje o greškama, nedostacima i problemima značajno povećava mogućnost razvijanja depresije i anksioznosti. Kako vam se mentalno stanje pogoršava, overthinking raste što vas vodi u začarani krug iz kojeg će te se teško izvući. Ako ste i vi jedan od onih koji ne mogu usporiti misli (pogotovo negativne) onda zasigurno ne spavate dobro. Studije pokazuju kako overthinking vodi u neprospavane noći. Što znači da nećete biti sposobni obavljati dnevne zadatke, a to itekako može biti pogubno za vašu karijeru. Overthinking u poslovnom svijetu zovu analizirajućom paralizom. Umjesto da napredujete vi konstantno razmišljate o svakom detalju, svaki podatak provjeravate sto puta, tražite i najsitnije greške, stalno nešto zbrajate i oduzimate uz vječito pitanje je li to uistnu najbolje rješenje. Overthinking za vlasnike malih kompanija ne znači samo mentalnu iscrpljenost već neizbježno vodi u probleme. Nemogućnost pravovremenog donošenja odluke zbog pretjeranog razmišljanja vas sprečava u napredovanju i širenju posla. Svi se ponekad nađemo u situaciji kada previše razmišljamo, no kronični slučajevi ne prestaju razmišljati o problemu zamišljajući pri tom najcrnji mogući scenarij. Ne morate se ni pitati koliko je to loše, već znate odgovor. S obzirom na to da izreka “smijeh je lijek” nije nastala tek pukim slučajem za kraj pročitajte malo smijeha na vlastiti račun. Prepoznajte se u nekim od situacija na prethodnoj poveznici, povucite ručnu i opustite se i nasmijte se barem malo. Sutra je novi dan i nije kraj svijeta.

citat

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj