Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

Pobijedite svoj kvart uz pametan lokalni marketing

lokalni-marketing
BizIT
Autor: BizIT

Uz malo planiranja i dobru strategiju nadmašite konkurenciju i postanite najbolji susjed svojim mušterijama.

Lokalni marketing po definiciji se koncentrira na usko područje djelovanja, uglavnom neposredno oko same lokacije poslovanja. Statistike kažu kako 50% ljudi posjete traženi objekt najviše dan nakon što ga potraže putem mobilnog uređaja. Većina ih se uputi u potragu za radnim vremenom i adresom, dok skoro svi cijene implementaciju poveznice s uputama do odredišta.

Tko je ciljana publika

S obzirom na usko područje djelovanja i održivost, ciljana publika uglavnom su susjedi – ljudi koji žive i rade u vam kvartu. Vaša lokacija i dobra usluga trebali bi im dati razloga da postanu vašu vjerni klijenti, a potom i ambasadori. Ako ste se ikada zapitali kako neke poslovne radnje uspjevaju preživjeti godinama usprkos tome što se tehnološki i nisu previše razvile, odgovor leži upravo u toj odanosti. Danas ljudi češće mijenjaju mjesto prebivališta nego prije i stvari su se malo promijenile, no napravite li sve kako treba, vaši nekadašnji susjedi mogu dobre riječi o vama proširiti i po svom novom kvartu, a ujedno ostati vaše vjerne mušterije.

Dok su se prije ljudi više družili po lokalnim parkovima, danas su to druženje prebacili u virtualni svijet, zato svakako ne zanemarite stranice poput Trip Advisora ili Yelpa, gdje svi mogu ostaviti svoj komentar o vama. Neke stranice omogućuju i filtere poput dobi ili bračnog statusa, tako da posebnu pozornost obratite na svoju ciljanu publiku.

Čak 88% potrošača smatra komentar ostavljen online jednako vrijednim kao usmena preporuka.

 

Misli globalno, djeluj lokalno

Blizina centralnog objekta prilikom promocije može igrati ključnu ulogu, pogotovo tijekom blagdana kada ljudi u zadnji trenutak uvijek zatrebaju nešto. Ukoliko ste vlasnik male lokalne pekarnice, angažirajte mlađe članove rodbine ili studente da obiđu kvart sa svježe ispečenim kolačićima i kroasanima kako bi ugrijali ljude koji recimo čekaju na stanici. Usput im mogu reći da dolaskom u vašu trgovinu na posebnoj akciji mogu pronaći mnogo svježih proizvoda, čak i kada se vrate s posla na koji trenutno odlaze. Radi li se o poslu koji se ne može tek tako prezentirati na cesti, poput recimo frizerskog salona, u obilazak pošaljite vaše modele koji u zamjenu za novu frizuru mogu podijeliti letke s popustima.

Imate li lokalni kafić, zašto ne biste jednu večer obradovali svoje susjede organizacijom igre s nagradama. Popularni kviz kojim mogu osvojiti bocu dobrog vina potaknut će dobru atmosferu i druženje, a dok su već tu, svi će zasigurno nešto i popiti. Svidi li vam se, možete organizirati i tematske večeri i turnire, a ubrzo ćete postati nezaobilazno odredište za sve kojima doma postane dosadno. :)

Sinergija online oglašavanja i direktne komunikacije

ako će to biti teško pojasniti starom majstoru koji istu marketinšku logiku (ili nedostatak iste) ima već desetljećima, mlade snage moraju biti svjesne da direktni i online marketing moraju djelovati u sinergiji. Zato rješenja poput Google AdWordsa ili Facebook oglasa mogu jednostavno premostiti tu razliku. No i njih treba pažljivo formulirati i napraviti oglas koji sažeto, ali jasno daje do znanja sve usluge koje nudite. Ponudite rješenje za problem, pa tako nekoga tko pretražuje sve o ukočenom vratu, ciljano uputite u svoj salon za masažu koji se, eto, nalazi dvije ulice dalje od njega.

Sve akcije koje promovirate u direktnoj komunikaciji s ljudima, možete preseliti i na online segment, no dobro pazite kojoj ciljanoj publici upućujete svoju ponudu, kako bi dobili najbolje rezultate. Tako lokalni postolar iz Koprivnice može ponuditi poseban popust na popravak čizmi u ove hladne dane ljudima iz okolice Koprivnice putem Facebook ili Google oglasa, a svaki put kada netko iz njegova kvarta u Google “ukuca” te ključne riječi, odmah može iskočiti upravo njegov oglas. Uz nekoliko letaka ubačenih u poštanske sandučiće okolnih kuća i zgrada – eto marketinške strategije.

Savjet više:

  • Kako pokrenuti lokalnu kampanju na Facebooku
  • Kako pokrenuti lokalnu kampanju na Googleu

Vaša Facebook stranica može postati odličan alat koji ne zahtjeva mnogo ulaganja, no zato je potrebno redovito je ažurirati. Prednosti lokalnih akcija su te da se ne moraju planirati mjesecima unaprijed, pa tako kao restoran možete ujutro najaviti kako je za taj dan večera na 50% popusta. Vaši susjedi ovo mogu vidjeti kao odličnu priliku da se počaste, a nitko ne mora znati da je baš taj dan najsporiji u vašem poslovanju, a ni rezervacije nisu obećavale. S druge strane, ukoliko vam je upravo dostava najjači adut, kuponi za online promociju koje možete postaviti na svoju Facebook, web stranicu ili web trgovinu odlično su rješenje.

Kako bi ohrabrili ljude da više dolaze u vaš prostor umjesto što naručuju od kuće, ponudite im povoljnije menije za konzumaciju na licu mjesta. Ponuditi ih možete putem web stranice, web shopa, Facebook stranice, a možete im poslati ponudu putem SMS-a uz Kupon2Go uslugu.

kupon2go-logo

Privucite pažnju ljudima koji su u blizini vaše trgovine i htjeli bi baš ono što vi nudite! Pošaljite SMS kupon ili Push notifikaciju s popustom ili posebnom ponudom direktno na njihove mobitele!

Besplatno isprobajte Kupon2Go

Postoji mnogo načina da postanete najbolji u kvartu, a ponekad je i suradnja s konkurencijom odličan način promocije. Troškovi promocije se dijele, a svatko od vas može pronaći klijente koji mu bolje odgovaraju, ovisno o ponudi. Ukoliko koordinirate svoju promociju i kao trgovina mješovitom robom ne stavljate iste proizvode na akciju u isto vrijeme kad i vaš glavni konkurent, oboje možete profitirati. Zašto jedan od vas ne bi svoju akciju ovih blagdana usmjerio na slatkiše, dok drugi nudi popuste na sastojke za kolače i torte?

Što god da odlučite svakako napravite nešto, jer najneisplativije ne napraviti – ništa. Sretno!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here