Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Tech Hack

Pokretanje internet trgovine – zašto i kako?

kako-otvoriti-web-shop
Denis Jeleć

Otvoriti i voditi webshop je lakše no ikad, slijede li se određene zakonitosti.

U ranijem tekstu bilo je riječi o tome zašto je potencijal za rast online trgovina u Hrvatskoj jako velik. Međutim, baš kao i kod uobičajenih (uvjetno rečeno zastarjelih) kanala prodaje, i kod online izdanja postoji set nepisanih pravila.

No, valja krenuti redom. Zašto bi itko razmišljao o otvaranju online trgovine? Bilo da je riječ o ponudi kakvog fizičkog proizvoda ili digitalnog materijala, fizičke trgovine su jednostavno ograničenije, a njihovo održavanje iziskuje mnogo značajnije troškove od razvoja ili korištenja gotovog online rješenja (uz pripadajuće skladište po potrebi). Na tom ušteđene resurse se stoga lako može prenamijeniti u druge segmente poslovanja. Kad je već riječ o samom poslovanju i održavanju, valja imati na umu kako internetske trgovine rade 24/7/365, čime su mnogo primamljivije korisnicima. Tome u prilog dovoljno govori i promet takvih trgovina u odnosu na fizičke.

Vlasnici internetskih trgovina imaju i niz drugih prednosti – u svakom trenutku je moguće vidjeti stvari poput prikaza aktivnosti/posjećenosti, popularnosti proizvoda, analizi kupaca i dr. što je pak moguće iskoristiti za dalje poboljšanje i oblikovanje ponude.

On line shopping on tablet screen, E-commerce

Preduvjeti za otvaranje internet trgovine

Za uspješno poslovanje valja ići tamo gdje su kupci – a trendovi su tu potpuno jasni. Internet. Međutim, online trgovina kao takva nije jedino trendovsko rješenje (infografika), već na popularnosti dobivaju i ‘hibridne’ okoline poput mogućnosti kupovine online i preuzimanja kupljenog paketa u fizičkoj trgovini.

Vezani članak: Što hrvatske tvrtke mogu naučiti iz svjetskih trendova?

Nadalje, trećina e-commerce prodaje je u 2014. ostvarena preko mobilnih uređaja, a u ovoj i godinama koje slijede, taj udio će samo rasti. No, pored svega, korisnici velikog računa vode o interakciji preko društvenih mreža i prodajnih kanala, gdje je mogućnost ostavljanja recenzija prozvoda i usluga must-have. Upravo društvene mreže mogu postati (naj)bitniji kanal oglašavanja za ponudu proizvoda.

Ministarstvo gospodarstva je uvelike olakšalo otvaranje internetskih trgovina u HR te ponudilo izvrsnu brošuru (.pdf). U njoj su navedene neke od prednosti takvog načina poslovanja uz savjete, načine plaćanja te zakonske regulative.Online shoppingKako onda postaviti (moderan!) internetski dućan i početi s radom?  

Nakon što su definirane sve potrebe poslovanja i nakon što je dovršen plan o tome što će uopće biti u ponudi web shopa, treba smjestiti sadržaj i razraditi prodajnu platformu. To uključuje:

  • kupovinu domene (u slučaju da poduzeće već ima stranicu, stvari su nešto lakše za integraciju) i hosting rješenje (vaš zasebni virtualni server ili dijeljeni web hosting)
  • tzv. ‘payment gateway‘ sustav koji će se brinuti o autorizacijama i naplatama s kartica
  • za omogućavanje naplate putem kreditnih kartica ili Pay Way sustava, potrebno je imati ugovor s nekom od financijskih kuća koje će se baviti prihvatom i obradom narudžbi, kao i provjerom kartica
  • SSL zaštitu (Secure Socket Layer) za enkripciju svih transakcija
  • e-commerce aplikaciju/platformu za podršku, pretraživanje, prilagodbu sadržaja, statistiku i sve dr. vezano za prodaju
  • održavanje, oglašavanje i SEO.

otvori-web-shop-fullbusinessPraktički sve spomenuto je dostupno u FullBusiness paketu HT-a koji, među ostalim, uključuje Pay Way uslugu autorizacije i naplate kreditnih i debitnih kartica. Što je bitnije, moguće je postaviti sve što treba u nekoliko minuta.

Uz FullBusiness do web shopa u 5 minuta!

Fullbusiness 2Dodajte svoj proizvod ili uslugu, odredite cijenu i odmah pokrenite webshop prodaju uz sigurnu naplatu karticama i pouzećem, bez podjele ostvarenog profita!

Usluga vam omogućava praćenje narudžbi, transakcija i vremenski ograničenih popusta te akcijsku prodaju po modelu grupne kupnje.

  • Vlastiti webshop s neograničenim brojem proizvoda
  • Akcijske prodaje po modelu grupne kupnje
  • Obavijest o novoj prodaji na e-mail, uplata na račun
  • Sigurna online naplata kreditnim karticama i uplatnicom

Besplatno isprobajte
uslugu

Potrošači danas kupuju proizvode s bilo koje lokacije i u bilo koje vrijeme. Za povezanost s tim svijetom valja računati s nešto drugačijom filozofijom poslovanja i prihvatiti novija rješenja.

Ako je za vjerovati nekim projekcijama, čini se kako bi u 2015. svjetlo dana mogla ugledati i održiva platforma za ‘društvenu trgovinu’. Dosadašnji pokušaji su u pravilu propadali, no vjeruje se kako je u pitanju bila tek nezrelost tržišta.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Denis Jeleć

Denis Jeleć

Diplomirani komunikolog i novinar, kojem svakodnevno radno i slobodno vrijeme u životu kradu mobilne tehnologije i ICT industrija općenito. U tom svijetu je preko desetljeća, dok za Gadgeteriju piše kakvih pet godina.
Pored toga je veliki ljubitelj avijacije, dizajna, hladne klime i čili papričica.