Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Postignite više u novoj godini – analizirajte svoje poslovanje i organizirajte se!

analiza-poslovanja
BizIT
Autor: BizIT

Zamislite da lutate gustom šumom bez karte, GPS-a ili ikakvog plana o tome gdje bi trebali ići i što napraviti kada tamo dođete – upravo tako osjećat ćete se uhvatite li se u koštac s novim poslovnim izazovima bez ikakvog plana i analize vlastitog poslovanja. Radite pametno, a ne pod svaku cijenu!

Jednom kada pokrenete vlastiti posao, jasno vam je kako je ideja o radnom danu koji traje od 8 do 16 sati samo nedostižni san. Dok se vaši zaposlenici mogu opustiti nakon teškog radnog dana, na vama ostaje obveza vođenja poslovanja, bez obzira što kazaljke na satu pokazivale. Zato je dobra organizacija ključ svega. No kako bi se uopće mogli organizirati, prije svega je potrebno napraviti detaljnu analizu svega što se u vašoj kompaniji događa, što bi se trebalo događati, koji su vaši ciljevi i kako ih postići. Jednom kada znate tko bi trebao raditi određeni posao, bit će lakše i pratiti cijeli proces, te znati ispunjavaju li svi zadana očekivanja.

Odredite svoju vrijednost – primijenite smart working principe

Poslovati pod svaku cijenu ili poslati pametno – razlika je ogromna. U prvom slučaju radite bez plana i cilja, zbog čega se ne biste ni trebali čuditi ako ne postignete ništa. Kada je smart working u pitanju, vaši prioriteti su posloženi, a svaki korak koji napravite usmjeren je napredovanju i višem cilju. Kada je riječ o izrađivanju materijalnih dobara, jednostavnije je procijeniti koliko bi ona trebala vrijediti. U izračun uzmete sirovinu i uloženi rad i imate neki okvir unutar kojeg možete formirati cijenu. Kada su u pitanju usluge, cijela stvar postaje malo teža. Vi ste se možda godinama školovali i brusili zanat poput odnosa s javnošću ili komunikacije s klijentima, a onda se pojavi netko tko zaključi da je to „pet minuta posla, ionako to imaš u malom prstu“ i traži uslugu besplatno ili po smiješno niskoj naknadi. Zbog toga je važno znati koliko vrijedite! Odredite koliko vam je vremena potrebno za neki zadatak, koliko sebe i svog znanja ulažete u isti, te izračunajte kolika bi bila realna naknada za to. Usporedite svoje izračune s tržišnim vrijednostima koje je postavila konkurencija i formirajte vlastitu ponudu.

analiza-poslovanja

Jednom kada oformite vlastiti cjenik, pazite da svaki vaš radni sat bude i zabilježen. To što ste utrošili dane i sate na provedbu projekta, ne znači ništa ako to na kraju ne možete i naplatiti. Svoj posao možete voljeti do te mjere da bi ga radili i besplatno, no budete li od toga napravili pravilo, a ne iznimku, brzo će vam postati jasno da ljubav ne plaća račune, doprinose i poreze. Osim što prema njima naplaćujete, svi podaci koje prikupite tijekom rada na kraju vam mogu pomoći za izradu kvalitetne SWOT analize kojom svoje poslovanje možete staviti u pravu perspektivu prilikom pokretanja i/ili reorganizacije poslovnih aktivnosti. Određivanjem vlastitih prednosti i mana, te stvarnih prilika i prijetnji poslovanju, lakše ćete definirati probleme koji vas muče i doći do rješenja.

kako-odrzati-sretne-zaposlenike

Delegirajte poslove koji ne donose profit

Ukoliko vaš sat rada vrijedi 200 kuna, dok je sat slaganja dokumenata primjerice 50 kuna, zar ne bi bilo isplativije da se slaganjem bavi netko drugi, dok vi zarađujete mnogo više radeći ono što radite najbolje? U nastojanju da smanjite troškove i što više uštedite, mogli biste upasti u klasičnu zamku kada postajete sam svoj „majstor za sve“. Osim same vrijednosti određenog posla, tu je i vještina potrebna da se isti obavi – dok bi vi one iste dokumente slagali 5 sati, netko vještiji u tom poslu mogao bi biti gotov za dva sata, što znači da ste za isti posao u istom vremenu platili 100 kuna, a odrađujući svoje obveze zaradili 1000 kuna. Da ste odlučili sve napraviti sami, u pet sati ne bi zaradili ništa, a sami sebe bi koštali 250 kuna. Matematika je prilično jednostavna. Jednom kada bi shvatili da ste zapravo na gubitku, to bi vjerojatno utjecao i na vaše raspoloženje, što je dodatna doza negativnosti i udarac na produktivnost koji ne trebate u svom pretrpanom rasporedu.

Ako već nista, saznajte kako iskoristiti Paretovo pravilo za unapređenje marketinga i prodaje u novoj poslovnoj godini. Ukratko rečeno, Pareto tvrdi kako 80% dobro napravljenog posla dolazi iz 20% odrađenog rada. Isto tako, 80% profita dolazi od 20% klijenata, što znači da trebate dobro razmotriti kome pridajete koliko pozornosti. Ponekad se isplati i odbiti potencijalnog klijenta ukoliko analizom dođete do spoznaje kako se uloženi trud baš i neće isplatiti onoliko koliko bi možda profitirali da uzmete neki drugi posao. Natovarite li sami sebi previše posla u strahu da ne izgubite nijedan, to bi vam se moglo obiti o glavu vrzo brzo i imati dugoročne negativne posljedice za poslovni imidž.

 

BizIT.hr: Kako iskoristiti Paretovo pravilo za unapređenje prodaje i marketinga

Dok radite, budite učinkoviti – kad odmarate, opustite se

Ako ste ikada mjesecima na poslu provodili cijele dane, dolazeći kući tek kako bi kratko prespavali, vjerojatno ste primijetili da takav način života uzima popriličan danak na ostale aspekte živote. Znate onu staru poslovicu – radite kako biste živjeti, a ne živite kako bi ste radili. Jednom kada su sve obveze odrađene, priuštite si barem malo odmora bez razmišljanja o onome što vas čeka ili što ste dotad obavljali. Jednom kada se „resetirate“ možda će i rješenja dugoročnih problema biti na vidiku kada ih sagledate iz perspektive svježeg i odmorenog uma.

Kako bi sami sebi omogućili konkretan odmor, tijekom onih radnih sati pobrinite se da doista i radite. Odugovlačenje vas ponekad može dovesti na pravi put, no to nije rješenje za svaku osobu i za svaku priliku. Morate li dane provesti putujući, probajte organizirati što više sastanaka dok ste na određenoj lokaciji, kako bi najbolje iskoristili svoje vrijeme. Kada se spremate na duže izbivanje iz ureda, budite sigurni da su vam svi dokumenti uvijek na dohvat ruke, što vam omogućuju poslovne aplikacije poput Office 365. Kako bi bili sigurni da svaki dio vašeg tima funkcionira besprijekorno čak i kada fizički niste na istom mjestu, iskoristite sve blagodati moderne tehnologije. Na taj način možete biti povezani u realnom vremenu, izmijenjivati informacije i dopunjavati ih po potrebi bez da gubite vrijeme.

Neka vam svi uređaji imaju punu bateriju i pokoju zamjensku opciju, a putujete li u drugu državu ili na drugi kontinent, raspitajte se i o tamošnjim standardima, kako se ne bi dogodilo da ne možete korisititi raspoložive utičnice. Ukratko, budite spremni na sve. Ako kroz svoju poduzetničku pustolovinu ne uspijete postići ono što ste htjeli, barem ćete znati da ste napravili sve kako biste uspjeli, a na greškama se uvijek najbolje uči za budućnost, zar ne?

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj