Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Proljetni cilj: kako raditi manje, a zaraditi više

Proljetni cilj: kako raditi manje, a zaraditi više
BizIT
Autor: BizIT

Iako na prvu zvuči kao neostvariva utopija, postoje načini na koje je moguće iskoristiti manje resursa za dobivanje više rezultata.

Već smo pisali o Paretovom principu, kojeg je moguće primijeniti na bilo koje područje života. No postoji još nekoliko načina pomoću kojih možeš raditi pametnije, ali ne više nego li je potrebno. :) Pa krenimo!

Delegiraj zadatke

Možda si uvjeren kako ćeš najbolje rezultate postići ako sve napraviš sam, ali dugoročno te to može dovesti samo do iscrpljivanja vlastitih mogućnosti – fizičkih i psihičkih. Rasporedi posao na važne i zadatke koji mogu čekati. Ako zaključiš da čekanje nije opcija, definiraj koji dio posla možeš outsourceati  i pronađi najboljeg čovjeka za to. Na internetu postoji mnoštvo stranica gdje možeš oglasiti posao koji nudiš, a oni koji misle da su dorasli zadatku ti se sami jave sa svojom ponudom. Često ta ponuda iznosi manje od onoga što si ti plaćen za taj isti posao, tako da teoretski možeš raditi ništa, a opet zaraditi. Samo pazi na to da ne odaješ nikakve povjerljive informacije kome ne bi trebao.

Vezani članak: Koji su to zadaci koji vas usporavaju, a koje možete delegirati

Postani freelancer

Imaš li potrebne vještine, zašto ne bi i sam postao jedan od onih koji odrađuju tuđe zadatke? Pisci, programeri i stručnjaci iz raznih područja dizajna i kreative svoj talent mogu itekako dobro unovčiti. Možda se ne radi o sigurnom, ustaljenom poslu u državnoj firmi za kojim su naši roditelji čeznuli, ali takvi su poslovi odavno postali rijetkost, da ne kažemo koliko su slabo plaćeni. Kao freelancer možeš sam postaviti svoje uvjete, raditi odakle god želiš i koliko god želiš. Najvažnije je da poslušaš klijentove upute i da posao bude odrađen u dogovoreno vrijeme. Postaviš li konkurentnu cijenu za dobru kvalitetu, posla će uskoro biti preko glave.

kako-raditi-manje-a-zaraditi-vise-1

Biraj klijente pažljivo

Imati jednog klijenta koji uzima većinu tvog profesionalnog (a ponešto i privatnog) vremena, možda nije najbolja poslovna odluka, osim ako taj klijent ne plaća toliko mnogo u odnosu na sve druge zajedno, da je jednostavno nezamjenjiv. U većini slučajeva radi se o preazhtjevnim individualcima koji ne poštuju granice poslovnog odnosa i često ih prekoračuju. Umjesto jednog takvog, zašto ne bi uzeo više onih koji su manje zahtjevni, koji se drže dogovora i s kojima je lakše raditi. Jednom kada svoj posao budeš odrađivao po vlastitim uvjetima i bez grča u želucu, možda zaključiš kako se i koja kuna manje ipak više isplati za duševni mir koji napokon imaš.

Zgrni kapital na postojećim stvarima

Bakin stan u kojem nitko već godinama ne živi zjapi prazan ili ga u derutnom stanu iznajmljuješ drugima za nisku cijenu, tek toliko „da ne stoji“? Uloži malo vremena i novca i napravi od njega nekretninu od koje ćeš višestruko zarađivati. Zamijeniš li stari namještaj novom i jeftinijom, a opet vizualno efektnom varijantom, te obojaš zidove, promijeniš zastore i staviš novu posteljinu – činit će ti se da imaš sasvim novi stan. Tako dotjeranog možeš ga ponovno dugoročno iznajmiti za veći novac ili se okušati u izazovima dnevnog najma turistima. U tom slučaju samo pazi da prije dobro proučiš sve uvjete i zakonske uredbe koje se odnose na ovu granu turizma. Čak i ako nemaš stan iz nasljedstva, a imaš sredstava, uvijek možeš naći povoljnu nekretninu koja će tijekom najma isplaćivati sama sebe, a jednom kada se uloženo vrati – uvijek imaš stan na raspolaganju.

kako-raditi-manje-a-zaraditi-vise-2

Unovči svoje znanje

Ponudiš li svoje usluge samo jednom klijentu, zarada možda neće biti zadovoljavajuća, no što ako organiziraš predavanje na kojem ćeš prenijeti dio svog znanja drugima? Za određeni trošak ulaznice možeš ponuditi sat svog vremena u kojem objašnjavaš tajne zanata, a nakon toga i radionicu gdje se iste mogu iskoristiti. Naravno, nikad ne odaješ sve do kraja, pa tako onima koji žele znati više možeš ponuditi i dodatnu suradnju. Možda se upravo među njima krije tvoj idući poslodavac ili će te preporuka jednog od sudionika dovesti do drugih poslovnih prilika.

Prilagodi ponudu potražnji

Osim što se to odnosi na proizvode ili usluge koje pružaš, može se primijeniti i na modele plaćanja. Neki klijenti vole znati na čemu se svaki mjesec, pa im dopusti da plaćaju fiksnu cijenu po kojoj ćeš biti tu kada im zatrebaš. Takvi su ponekad spremni platiti i više, samo da znaju s čim (ili s kim) raspolažu. Drugi vole tvoje račune dobivati tek po obavljenom poslu i ovisno o opsegu istog, zato i njima ponudi varijantu koja im najviše odgovara. Složi nekoliko različitih paketa za različite potrebe, a onda ih odmah na početku suradnju prezentiraj svakom novom klijentu. Nitko nema koristi od usluga koje se ne prodaju…

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here