Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Tech Hack

Šest trendova kojima se oblikuje tržište javnog i hibridnog oblaka

poslovanje-u-oblaku-tržišni trendovi
BizIT
Autor: BizIT

Razvoj usluga javnog i hibridnog oblaka postat će sve važniji u 2017. godini i nadalje jer poduzeća prihvaćaju prilike koje im nudi računalstvo u oblaku.

automatizirani i inteligentnim aplikacijama za poduzeća u područjima kao što su digitalna transformacija, e-trgovina i internet stvari.
Na temelju Ovumovog izvješća „Izgledi za usluge u oblaku za poduzeća u 2017. godini” o trenutačnom stanju u području usluga u oblaku za poduzeća analizirali samo neka najnovija kretanja povezana s računalstvom o oblaku i kakvu će korist naši poslovni korisnici imati od tih ključnih trendova za računalstvo u oblaku.

#1 – Brišu se granice između infrastrukture kao usluge (IaaS) i platforme kao usluge (PaaS)

Rastući trend među pružateljima usluga javnog oblaka jest konvergencija infrastrukture kao usluge (IaaS) i platforme kao usluge (PaaS) u portfelje alata i usluga koji čine „sastavne elemente” i kojima se pruža podrška aplikacijama zahvaljujući potpunom životnom ciklusu projektiranja, izgradnje i rada. Prema mišljenju Ovuma, glavni razlog tomu jest taj da korisnici i partneri u kanalima uobičajeno ne kupuju odnosno ne upotrebljavaju te usluge odvojeno. „Upravo je ta priroda sastavnih elemenata kojom su obilježene ponude javnog oblaka ono što privlači programere, start-upove, integratore sustava i partnere u kanalima te mala i velika poduzeća”, izjavila je ta konzultantska kuća.

#2 – Oblak namijenjen poduzećima mora podržavati SAP S/4HANA-u

Smještene SAP usluge zasigurno nisu ništa novo. Nedavno je Ovum otkrio da među pružateljima usluga u oblaku postoji znatan interes za najnoviju inačicu SAP-ovog programa za poslovne korisnike SAP Business Suite, S/4HANA. Razlog tomu je taj da postojeći korisnici SAP-a razmatraju nadogradnju osnovnih SAP aplikacija na najnovije inačice programa S/4HANA i da je to za mnoga poduzeća katalizator za prelazak na neku vrstu usluga u oblaku.

 #3 – Umjetna inteligencija (AI), strojno učenje (ML) i obrada prirodnog jezika (NLP)

Deutsche Telekom već je snažno usredotočen na umjetnu inteligenciju (AI), strojno učenja (ML) i obradu prirodnog jezika (NLP) u okviru projekata kao što su bot za chat Tinka u društvu T-Mobile Austria i program eLIZA koji se provodi na razini cijele grupe. Globalni pružatelji usluga u oblaku sada svojim uslugama u oblaku dodaju AI i ML, što sposobnost strojeva da nešto nauče bez da su izričito programirani za tu svrhu. Time će tehnologija kojom se podupire potrošačka tehnologija, kao što su virtualni pomoćnici, ponovno pronaći put u redovno poslovanje tako što će se proširiti putem usluga u oblaku. Ovum smatra da će poduzeća biti sve otvorenija za preseljenje više svojih aplikacija i funkcionalnosti pozadinskog ureda u oblak kako bi iskoristila analitiku, ML i kognitivne sposobnosti procesa pozadinskog ureda.

poslovanje-u-oblaku-trzisni-trendovi-1

 #4 – Važnost modela hibridnog oblaka

Ovum je istaknuo da je pružanje javnog oblaka u globalnim razmjerima za mnoge telekome i pružatelje IT usluga preskupa te se veliki broj njih pozicionirao za projektiranje, izgradnju i rad upravljanog hibridnog oblaka. Nekoliko velikih poduzeća isto tako daje prednost modelu privatnog oblaka u odnosu na javni oblak kada je riječ o radnim opterećenjima koja su kritična za poslovanje zbog brojnih razloga, uključujući pitanja sigurnosti i privatnosti. Cilj mnogih pružatelja usluga u oblaku i integratora sustava jest pomoći poduzećima pri prelasku u okruženje hibridnog oblaka u kojem mogu iskoristiti ono najbolje iz obaju svjetova.

#5 – Ključ su lokalna i industrijska certifikacija

Nastoji se ublažiti zabrinutost poduzeća u pogledu javnog oblaka u Europi: Francuska nacionalna agencija za kibersigurnost i Njemački savezni ured za informacijsku sigurnost, odnosno BSI, osmislili su krovnu certifikaciju ESCloud (eng. European Secure Cloud, europski sigurni oblak). Cilj je novog certifikata ESCloud razviti kod korisnika povjerenje da su njihovi pružatelji usluga podatkovnog centra u oblaku ispunili međunarodno priznate norme sukladnosti i potaknuti poduzeća da premjeste više svojih radnih opterećenja koja su kritična za poslovanje u javni oblak u odnosu na privatni.

#6 – Orkestracijski sloj nova je programska podrška

Ključna komponenta koja je potrebna pružateljima usluga ako žele pružati upravljanu uslugu u hibridnom IT okruženju, što je pojam koji se upotrebljava kako bi se opisala situacija za poduzeća koja su na putu prema računalstvu u oblaku i upravljaju naslijeđenim IT-em te privatnim i javnim oblakom, jest neki oblik upravljačkog ili orkestracijskog sloja.  Orkestracijskim slojem osigurava se provedba pravih automatiziranih IT procesa pravim redoslijedom s ciljem pružanja usluge. „Orkestracijski sloj nije samo softverski alat za izgradnju radnih procesa, on je složeno okruženje koje je potrebno integrirati, prilagoditi i optimizirati za hibridno IT okruženje korisnika”, izjavio je Ovum.

DT Grupa svojim korisnicima već pruža podršku putem rješenja u oblaku za poduzeća u kojima je snažan fokus stavljen na sigurnost, uspješnost, visoku razinu dostupnosti i nesmetanu integraciju.  U 13 zemalja srednje i istočne Europe neprekidno unaprjeđujemo svoje ponude u skladu s tim trendovima kako bismo postali i ostali odabrani partner za usluge u oblaku u svim korisničkim segmentima.

Bernd John,
viši stručnjak za razvoj ICT prodaje i poslovanja, Deutsche Telekom Europe B2B

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.