Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Smart working – pametno i učinkovito do boljih rezultata

mart-working-sto-je-i-kako-raditi-pametnije
BizIT
Autor: BizIT

Bez muke nema ni nauke, no ponekad nije dovoljno imati samo čvrstu volju i nepokolebljivi duh. Smart working principi mogu transformirati vaše poslovanje, ali samo ako ih se u potpunosti držite i uspijete ih prilagoditi zahtjevima vlastitog okruženja.

Resursi koje svakodnevno imamo na raspolaganju, svakim su danom sve veći, pogotovo kada je riječ o tehnologiji. Bilo da se radi o naprednim rješenjima poput Interneta stvari ili modernim shvaćanjima poslovanja koji uključuju coworking prostore i u potpunosti prihvaćen rad od kuće, činjenica je da strogo definirana radna pravila polako padaju u vodu u svjetlu novih dostignuća. Bilo da ste obožavatelj tehnologije ili je prihvaćate samo zato što morate, ne možete pobjeći od činjenice da ona mijenja naš život iz temelja. U želji da se više posvetimo onome što doista želimo raditi, rješavajući se obveza na brz i učinkovit način, nastao je i pojam pametnog poslovanja.

Što je Smart Working?

Prema definiciji, smart working je u stvari pristup radu koji se ne fokusira na način na koji obavljate stvari, već na konačni rezultat. Radi se o korjenitim promjenama koje može pokušati uvesti svako poduzeće bez obzira na veličinu, no njihova potpuna implementacija ovisi o pojedinačnim karakteristikama određenog poslovanja. Primjerice, želite li uvesti fleksibilno radno okruženje, tome će se morati prilagoditi cijela struktura vašeg poduzeća, od vrha do dna. To naravno mora uključivati i veću dozu povjerenja i tolerancije, kao i oslanjanje na radnike da će napraviti pravu stvar, unatoč svim slobodama koje imaju na raspolaganju. Ovaj način razmišljanja potrebno je rasporediti i na ostale aspekte svog života, kako bi uistinu funkcionirao. Ravnoteža između poslovnog i privatnog tako postaje jedna od ključnih odrednica.

Neprestani razvoj osnova je smart workinga

Formalno obrazovanje za neke je prilika za usavršavanje, dok drugi u njemu vide nužno zlo kako bi došli do „papira“. Bez obzira nudi li vaša obrazovna ustanova vrhunsku ili nešto manje kvalitetnu edukaciju, iskoristite sve što vam pruža. Ukoliko vam visoko obrazovanje nikada nije ni bilo dostupno, iz različitih razloga, to ne znači da se ne možete intelektualno razvijati. Od različitih tečajeva, do literature koju možete besplatno prikupiti i sami se posvetiti učenju, mogućnosti je mnogo. Kako bi opstali u svijetu koji se mijenja, morate se mijenjati zajedno s njim, nema drugog načina. Karikirano rečeno, zamislite da netko, uz svu silu kouminikacijskih alata, i dalje koristi golubove pismonoše za dostavu informacija. Što mislite, koliko bi njegovo poslovanje opstalo u modernom svijetu? Upoznajte se sa svim cloud alatima koju su vam dostupni, pa čak i sa nekima koji možda nisu, jer nikada ne znate kada ćete imati priliku iskušati ih.

No obrazovanje vam, dakako, ne garantira ništa samo po sebi. Svjedoci smo kako mnogo iznimno obrazovanih ljudi godinama ne uspijeva postići ono što žele, iako na prvi pogled sve rade ispravno. Zbog toga su životne vještine koje su nam urođene ili koje smo stekli neformalnim putem, ponekad od presudnog značaja. Upravljanje novcem i vlastitom srećom važan su dio tih vještina. Ne znamo li štedjeti i ulagati, bez obzira koliko zaradimo uvijek će nam biti malo. Ne znamo li kako doseći svoju sreću, teško da ćemo ikada s ičim biti zadovoljni. Balans je, kao i uvijek, osnovica svega.

Online-vjestine-poduzetnika

 

Poštujte svoje vrijeme, ali i tuđe

Upravljanje vremenom jedna je od vještina koje se nalaze na samom vrhu popisa poželjnih kada je riječ o pametnom poslovanju. Naučite li eliminirati sve smetnje iz određenog dijela svog života, mnogo ste napravili. Oduzima li vam odugovlačenje mnogo vremena, morate se od njega odučiti ili barem naučiti kako ga okrenuti u svoju korist. Ponekad ćete morati zanemariti neke hitne obaveze kako ne bi išle na štetu onih najvažnijih, kao i naštetile vašoj energiji. Primjenom Paretovog pravila jednostavno možete zaključiti kako 20% najvažnijih zadataka vodi do 80% napretka, dakle znate na što se trebate koncentrirati.

Upoznajte sustav u kojem želite napredovati. Svaka branša ima svoje zakonitosti, a tretirate li ih sve podjednako, brzo ćete uvidjeti da ono što pali u jednoj, u drugoj ne prolazi ni približno. Najjednostavniji primjer vidljiv je u slanju generičkih životopisa na sve moguće adrese. Iskusni stručnjaci iz ljudskih resursa već znaju prepoznati kada im na stol pristigne motivacijsko pismo od doista motiviranog potencijalnog zaposlenika. Takav se vrlo brzo istakne u moru ostalih koji koriste istre fraze i istrošene izraze poput većine. Isti princip važi i za kompanije koje pronalaze svoj put na tržištu. Ponašajte se generički i dobivat ćete takve rezultate. Prilagodite li se specifičnostima sistema u kojem navigirate, možete reći da koristite pametniji pristup.

Office 365

Definirajte što želite i iskoristite tehnologiju u svoju korist

Deifnirajte svoj krajnji cilj i fokusirajte se na njega. Lutate li bez namjere i cilja, teško da ćete moći ustanoviti ide li vam uopće, jer kako izmjeriti uspješnost nečega čemu ne znate namjenu? Nije isto gledate li uspješnost stolice kao prijevoznog sredstva ili kao komada namještaja za opuštanje. U prvom slučaju taj će stolac biti u potpunosti promašena stvar, dok u drugom ima šanse biti najbolji izum ikada. Stvar je u perspektivi, zato je što prije postavite i ponašajte se u skladu sa svojim ciljevima. Jednom kada pronađete pravu industriju u kojoj vašoj proizvod funkcionira, na dobrom ste putu.

Svom poslu prilagodite i tehnologiju kojom se koristite. Želite li uvesti politiku smart workinga, svi vaši zaposlenici moraju biti uključeni i upoznati s novim pravilima. Primjerice, uz aplikacije poput Office 365 upravljajte timom, koji radi na informatičkoj opremi prilagođenoj vašim potrebama uz najbrži mobilni internet za vaše poslovanje. Povežite se i komunicirajte unutar kompanije kako bi svi uvijek znali što, kada i kako trebaju raditi. To ne znači da bi jedni druge trebali nadzirati i kažnjavati, već da svatko treba imati prostor da se izrazi kako mu najbolje odgovara, a sve u svrhu bolje produktivnosti i općeg zadovoljstva. Redovito ažurirajte svoj softver kako u ključnom trenutku ne bi došlo do problema i prilagođavajte se novim izmjenama na vrijeme, kako bi tehnologiju u potpunosti stavili u službu svojih potreba, odnosno potreba svog poslovanja.

Smart working funkcionirat će samo ako vaša (poslovna) zajednica funkcionira. Ukoliko nekom od vaših radnika odgovara rad od kuće i na taj način je produktivniji, zašto mu to ne biste dopustili dok god to ne utječe na vaše rezultate? Ako niste ljubitelj cjelodnevnog sjedenja u uredu i odrađivanje posla u pokretu više odgovara vašem karakteru, pripazite li na određene zamke oko ovakvog načina rada mogli biste osjetiti samo pozitivnu promjenu u vašoj produktivnosti. Potrudite se da unutar svojih realnih ograničenja dopustite onoliko slobode koliko je moguće. Smart working u načelu je ipak stvar dobre organizacije, povjerenja i prilagodbe.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.