Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Snaga networkinga – od nule do mreže bitnih kontakata u par jednostavnih poteza

kako-stvoriti-mrezu-kontakata
BizIT
Autor: BizIT

Mreža kontakata u poslovnom svijetu presudna je za uspjeh. Saznajte kako se kvalitetno umrežiti.

Veličina mreže poslovnih kontakata predviđa nečiji profesionalni uspjeh, i da odmah na početku razjasnimo ta mreža nema veze s Facebookom, Instagramom, Snapchatom ili Twitterom. Jedan od dvostrukih dobitnika Nobelove nagrade, Linus Pauling, rekao je da je njegov kreativni uspjeh prije svega posljedica njegovih različitih kontakata a tek onda njegove pameti.

Ako vas od te pomisli hvata panika i u glavi vam se vrti misao kako nikog ne znate, duboko udahnite i razmislite još jednom. Svaka osoba u prosjeku poznaje 250 ljudi, stoga prilikom upoznavanja svake nove osobe potencijalno upoznajete još 250 njezinih kontakata.

Kako zakoračiti u poslovni svijet? Pitanje je koje si postavlja svaka mlada osoba nakon završene škole ili fakulteta. Pročitali ste bezbroj knjiga ali praksa dolazi s krajem školovanja,  zapravo sa završetkom školovanja poslovna igra tek počinje. Doživotno usavršavanje i rad na sebi je neizbježan želite li uspjeti. A ono na čemu je najbitnije raditi je stvaranje mreže kontakata.

 stvaranje-odrzive-mreze-kontakata

Recite ne zoni sigurnosti

Svi se mi volimo družiti s našim prijateljima, ljudima koje znamo i s kojima dijelimo interese, biti u takozvanoj zoni sigurnosti. No, pazite da ne zapnete u začarani krug. Kretanje među istim poznatim ljudima neće vas dovesti nigdje. Ne kažemo da morate prekrižiti najbolje prijatelje, ali ponekad morate iskoračiti van zone sigurnosti kako bi proširili mrežu kontakata.

Umrežavanje je proces pri kojem upoznajemo razne osobe koje mogu biti važne za pokretanje posla ili izgradnju karijere. Gdje god se nalazili postoji mogućnost da će te upoznati nekog zanimljivog tko će vam u nekom trenutku života biti značajan kontakt. Stoga uvijek budite otvoreni za nova poznanstva.

networking-osnovni-principi-stvaranja-mreze-kontakata

Ako se nalazite na nekom seminaru, konferenciji, na praksi, u školi stranih jezika, volontirate, bavite se sportom, sve su to potencijalna mjesta za širenje mreže kontakata. Kako? Nije toliko komplicirano kao što mislite.

Osnovni principi stvaranja dobre mreže kontakata

I najdruštvenije i najkomunikativnije osobe imale su taj prvi put kada ne znate od kuda krenuti, kako početi razgovor i kada bi od srama u zemlju propali. Ali vježba je sve! Prvi put je teško, svaki sljedeći je sve lakše. U jednom trenutku to će vam postati normalno kao pranje zubi prije spavanja. Prije nego li nekome priđete smislite na koji način ćete se predstaviti i što ćete reći o sebi, kakav će te dojam ostaviti.

(Elevator speech je dobra vježba, jer u kratkom vremenu koliko traje vožnja dizalom nekome trebate reći najbitnije da privučete njegovu pažnju. Ako ne uspijete – ne brinite – vjerojatno se više nećete sresti.)

Kad odredite osobu s kojom se želite umrežiti, odnosno ostvariti kontakt, nemojte na to gledati kao na izvlačenje koristi jer će tako dotična osoba misliti i o vama. Nitko vas neće smatrati čudakom zato što imate jasan cilj pred sobom i što ste komunikativna osoba koja želi stvoriti kontakte i ostvariti svoje ciljeve.

kako-stvoriti-mrezu-kontakata-2

Stav i govor tijela su vrlo bitni. Vodite računa da budete sigurni u to što pričate, da budete ugodni, pozitivni, kulturni, ne zaboravite na osmijeh i nikada ali nikada ne upadajte sugovorniku u riječ. Na kraju zahvalite na razgovoru. Iskrenost je bitan faktor. Budite svoji i nemojte se pretvarati da ste lumen za neke stvari samo zato što  zanimaju vašeg sugovornika. Istina se brzo otkrije a vi će te umjesto stručnjakom biti proglašeni lažcem.

Sjetite se i one stare da je bitna kvaliteta a ne kvantiteta, stoga nemojte ići od osobe do osobe, tako nećete ostaviti trag. Posvetite se razgovoru, predstavite se na najbolji način, iznesite svoje ideje i slušajte sugovornika, jer bolje je imati jedan kvalitetan kontakt nego sto beznačajnih.

 Small talk vodič: ostavite bolji dojam na poslovnim druženjima 

Follow up kao prioritet networkinga

Kada ostvarite kontakt vrlo je bitno da brinete o njemu. Kratka poruka ili mail zahvalnosti uvijek su dobrodošli. Na taj način pokazujete da vam je stalo do kontakta i buduće suradnje, a ujedno si otvarate vrata kako bi kasnije ponovno lakše stupili u kontakt s tom osobom. I dok prijateljske i obiteljske veze možete ponekad zapostaviti jer će ih jedan telefonski poziv ili odlazak na kavu obnoviti, održavanje poslovnih mreža nije tako jednostavno. Zapostavljanje poslovne veze ili mreže može biti pogubno za vaš posao ali i za vaš ugled u poslovnim krugovima. Stoga u pretrpanom rasporedu pronađite vremena za održavanje kontakata koje ste stvorili. Vježbajte, umrežavajte se, što više pokušaja to bolje. No, sjetite se kako je prvi dojam najvažniji.

Život na internetu! Ne zaboravite na aplikacije za poslovno umrežavanje

S obzirom na to da užurbani poslovni ritam često ne ostavlja mnogo vremena za druženje, treba se okrenuti onome što svi imaju – pametnom telefonu i vezi za internet. Kako bi se olakšalo mladim ljudima bez iskustva, poduzetnicima ali i velikim korporacijama u stvaranju što bolje mreže kontakata stvorene su brojne aplikacije koje omogućuju ljudima diljem svijeta da ostanu u kontaktu ili stvore nove kontakte.

LinkedIn, mreža za koju znaju svi u poslovnom svijetu. Glavna prednost je pretraživanje milijuna poslovnih profila (koji u zadnje vrijeme nisu svi nužno poslovni, ali držite do sebe i stvorite poslovni profil), tvrtki, skupina ljudi sličnih interesa i svega što veže poslovnjake. Povezivanje je jednostavno, kao i širenje mreže kontakata. Osim što je vaš životopis dostupan svima, drugi vas kontakti mogu preporučiti za posao. LinkedIn je svojevrsni svjetski imenik poslovnih ljudi jer na najjednostavniji način možete nekoga pronaći i uspostaviti direktan kontakt.

Xing broji 14 milijuna članova većinom u Njemačkoj i odlična je za pretraživanje poslovnih kontakata na tom području, ali i slobodnih radnih mjesta. Predlaže i događaje na koje se isplati otići kako bi proširili mrežu poslovnih kontakata. Ako poslujete s Njemačkom, Švicarskom i Austrijom ili se planirate seliti ova će vam mreža biti od  pomoći.

Postoje brojne druge aplikacije, mreže i sustavi, ali face-to-face je još uvijek najučinkovitiji način za širenje mreže, jer svi vole vidjeti s kim će imati posla. I na kraju zanimljiv podatak koji možda niste znali:

Kad pomislite da je jako teško doći do nekoga samo se sjetite pravila broja 7. Da bi ste došli do bilo koje osobe na svijetu dovoljno je maksimalno sedam kontakata.
Zamislite osobu s kojom želite stupiti u kontakt i napravite mrežu koja vas vodi do nje. Broj osoba koji je potrebno kontaktirati sigurno neće biti veći od 7.
Sjetite se toga sljedeći put kad vam je teško ili zapnete u širenju mreže kontakata.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj