Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju Internet marketing Tehnike i sadržaji

Šoping ludilo kreće – je li vaša web trgovina spremna?

priprema-web-trgovine-za-blagdane
BizIT
Autor: BizIT

U prosincu se stvara najveća euforija oko blagdanske kupovine, ali studeni je mjesec koji ne želite propustiti kada je u pitanju online prodaja! Jeste li znali da je upravo u ovom mjesecu i Svjetski dan online shoppinga? Budite spremni!

Prije nego krene ono pravo blagdansko ludilo, na svoje dolaze svi zagovornici online kupovine. Upravo je studeni njihov mjesec, jer se 11.11. obilježava Svjetski dan online shoppinga! Ovaj datum u biti je vezan za kineski Dan samaca, no tvorac jedne od najvećih online platformi za kupovinu,, Alibabe, vidio je priliku da od njega napravi međunarodno događanje i to s vrlo dobrim razlogom. Mnoga istraživanja pokazala su kako potrošači spremno čekaju određene prigode, kako bi na točno određeni dan otpustili kočnice i priuštili si nešto što su mjesecima čekali. Psihološki faktor ovdje je itekako važan, ako ne i presudan, zato su najveći online prodavači već odavno razvili posebne taktike za vjerne šopingholičare. Imate li vlastiti web shop, bez obzira koliko veliki bio, nije kasno da naučite pokoji trik od najboljih. Uz nekoliko savjeta bez problema ćete pronaći svoje mjesto u širokoj online ponudi svega i svačega.

Kreirajte blagdanski izgled svog web shopa

Već samim predlošcima, pozadinama, fotografijama i bojama možete nagovijestiti skorašnje blagdane i time inspirirati svoje kupce da potraže nešto i za svoje najbliže, kada su već tu, u vašoj online trgovini. Posebna početna stranica s atraktivnim pogodnostima ili prijedlozima darova za određene osobe, jednostavno je rješenje koje se može pokazati kao pun pogodak. Prodajete li svoje rukotvorine, zašto ne biste napravili poseban poklon paket za sve bake i u njega uz rukavice ubacili i šal ili šalicu za topli napitak u hladne dane? Budite kreativni sa svojim asortimanom, jer ljudi često nemaju vremena mnogo razmišljati, pa ideje koje odmah upadnu u oko obično i završe u košarici za kupnju.

web-trgovina-priprema-za-blagdane-1.jpg

 

Nagradite interakciju u vašoj online trgovini

Kupce koji odu iz vaše internet trgovine s narudžbom potaknite da istu (ili barem njezin dio) podijele na društvenim mrežama. Za njihov trud u pošiljku ubacite prigodni i simbolični poklon ili ponudite popust za sljedeću online kupnju. Dokazano je kako čak 63% ljudi koji kupuju putem interneta cijene dobru preporuku. Svima je bitno tuđe iskustvo koje smanjuje njihovu vlastitu šansu za razočaranjem, zato se pobrinite da vaši kupcu uvijek otiđu zadovoljni. Možete im podijeliti i personalizirane kodove, pa kada neki od njihovih prijatelja obave online kupnju po njihovoj preporuci, oboje dobivaju simbolični popust ili besplatnu dostavu. Na ovaj način svi dobivaju!

Svojim vjernim kupcima, online pratiteljima ili članovima grupe koju vodite ponudite pogodnost za koju drugi neće niti doznati. Samo za njih osmislite posebni kod ili im posvetite jedan cijeli dan s popustima kakvima se nisu ni nadali ili im dajte priliku da tražene artikle naruče mnogo prije drugih.  Pokažete li kako cijenite svoje klijente, dobar glas mogao bi vam donijeti mnogo veću i stabilniju bazu obožavatelja.

Uskladite sve faze proizvodnje, prodaje i dostave

Prije nego krene mahnito naručivanje uz prigodne popuste, napravite sastanak na kojem ćete sve zaposlenike i suradnike upoznati s radnom filozofijom u nadolazećem razdoblju. Odredite prioritete prilikom opskrbljivanja skladišta, najbrži način dostave i politiku odnosa s kupcima koja će vrijediti isključivo za blagdane. Primjerice, nezadovoljni kupac inače možda može čekati danima da riješite njegov problem, no kada su u pitanju darovi i blagdani, to se vrijeme drastično smanjuje. Pobrinite se da je pritužbi manje tako da će svi raditi usklađeno, a dogode li se, rješavajte ih ekspresno, kako nitko ne bi ostao zakinut za pozitivno blagdansko iskustvo vašom krivicom.

Priprema web shopa za blagdansku prodaju

Automatizacijom unaprijedite svoju uslugu

Neki procesi jednostavno zahtjevaju ljudsku interakciju, no za druge ćete si uštedjeti mnogo vremena i novaca ako ih prepustite tehnološkim rješenjima. Primjerice, dobar CRM alat može za vas prikupljati podatke, odgovarati kupcima na generička pitanja i voditi evidenciju o tome koliko je koji proizvod tražen. Sve informacije možete pratiti onako kako se prikupljaju ili jednostavno analizirati jednom kada gužva bude gotova. Ažurirajte svoj softver da automatski šalje potvrde za narudžbe i obavijesti o isporuci, kao i da zatraži odgovor korisnika o zadovoljstvu jednom kada dostava bude izvršena. Dobra ideja je i ulaganje u printer za adrese kako ne bi svaku morali ispisivati ručno i gubiti vrijeme prilikom pakiranja. Umjesto usluge zamatanja, nabavite prigodne ukrasne kutije i ponudite njih u zamjenu – em su čvršće, em se mogu koristiti ponovno za neku drugu svrhu, em su praktičnije kada se radi o brojnim narudžbama. Olakšajte si posao gdje god možete, trebat će vam svaki trenutak koji možete uštedjeti.

Potražite drugo mišljenje na vrijeme

Uvjeti online kupovine ili rokovi za povrat u vašoj web trgovini možda vam se čine iznimno logičnima, no to je možda samo zato jer ste ih sami pisali. Vaši klijenti stvari mogu vidjeti drukčije, a dođe li do neslaganja u najzaposlenijem dijelu godine – stvari bi se mogle zahuktati brzo i s negativnim posljedicama, a da za to nema potrebe. Jednom kada složite svoje uvjete poslovanja, dajte ih svojim radnicima i ukućanima da pročitaju i istaknu sve nejasnoće. Na taj način stignete promijeniti nelogične stvari, dodati paragraf ili dva na koji ste zaboravili ili izaći u susret korisničkoj želji čak i prije nego se ista formira. Imajte na umu da ovo vrijeme donosi veselje, ali i nervozu, zato ubacite i pokoju prigodnu odluku o produženom roku za vraćanje darova ili mogućnost zamjene na drugoj lokaciji. Također, uputite osobe od povjerenja da naprave probnu kupnju na vašoj web trgovini – otklanjanjem svih bugova i greški na vrijeme uštedjet ćete si mnogo vremena i živaca kada ludnica krene.

web-trgovina-priprema-za-blagdane

Tehnologija i online kupovina se vole – iskoristite to

Ima li vaša web trgovina mobilnu verziju, odnosno, je li vaša prilagođena mobilnim uređajima? Ukoliko se veliki dio vaše prodaje zasnivana online kupovini,  razmislite o ulaganju u dobru mobilnu aplikaciju. Web trgovine koje su marginalno prilagođene mobilnim uređajima danas bi trebali biti stvar prošlosti, a svojim bi klijentima trebali omogućiti da dođu do vas gdje god se nalazili. S obzirom da podaci govore kako na najveći shopping dan u studenom prodaja poraste čak i do 800%, dobro razamislite isplati li vam da ne budete dio te statistike na sve moguće načine. Pokretač ove akcije, Alibaba grupa, zabilježio je da 68% transakcija na ovaj dan dolazi preko mobilne aplikacije i mobilnih uređaja kao takvih, a za ovu godinu predviđa se da će ta brojka biti i mnogo veća.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.