Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Društvene mreže Internet marketing

Što je hashtag # i čemu služi

sto-je-hashtag-poslovno-koristenje
Zlata Rodin

Otkrivamo misteriju iza nekima još nepoznatog pojma s društvenih mreža.

Sa hashtagom ste se sigurno već susreli u dalekim prostranstvima društvenih mreža. No, on mnogima na prvu predstavlja nepoznanicu i newbies na društvenim mrežama ne znaju kako se s njime točno koristiti te kako im može obogatiti iskustvo na tim kanalima .

Što je hashtag #

Krenimo sa samom definicijom – hashtag je bilo koja riječ koja ispred sebe ima oznaku # te na taj način predstavlja određeni pojam koji se može pretraživati, točnije na društvenim mrežama vodi do svih poruka koje u sebi sadrže taj hashtag. Znači, ama baš svatko može stvoriti svoj hashtag po želji i koji postoji dok god je poruka aktivna, ali samo neki hashtagovi postaju jako popularni.

Primjer: Na Twitteru klikom na hashtag #prvasmjena vidjet ćete sve tweetove koji sadrže taj hashtag te u kojima se obično nalazi sadržaj koji korisnici tvitaju u prvoj radnoj smjeni. :)

 

Hashtagovi tako mogu služiti za diskusiju o određenoj temi, primjerice o vašoj omiljenoj televizijskoj seriji. I vi sami možete kreirati poruke te čitati tuđe javne poruke koje sadrže taj hashtag, kao npr. #ludzbunjennormalan. Samo nemojte tu svoju željenu poruku/objavu zaboraviti staviti na “public”, tako da je svi mogu vidjeti.

Važno je znati i da u hashtagu ne možete koristiti razmak između više riječi koje koristite, nego kao na gornjem primjeru sve spajate. Sustav će jednako zapamtiti vaš unos s velikim ili malim slovima pa o tome #NeTrebateBrinuti :). Osim toga, hashtagovi ne podržavaju točke, uskličnike upitnike i druge znakove. Samo slova i brojke. I nemojte pretjerati s količinom hashtagova. Jedan do 3 su u redu, a sve preko toga stvara napor za druge korisnike te se gubi smisao ostatka vaše poruke jer smanjuje doseg iste. Limit vam je i broj znakova dopušten u porukama na društvenim mrežama.

Kako se koristi hashtag

Povijest hashtaga

Hashtag u ovom obliku na društvenim mrežama prvi puta je predložen za korištenje na Twitteru 2007. godine kao novi način grupiranja poruka. Svoje veće širenje doživio je 2009. godine kada je Twitter dodao linkove na sve hashtagove te omogućio njihovo pretraživanje. Također, od 2010. na naslovnoj stranici Twittera tj. vašim timelinovima mogu se pratiti i “Trending Topics”, najpopularnije teme o kojima se tvita pod hashtagovima, ali uključuje i druge riječi bez hashtagova koje se koriste u tweetovima.

Zbog svoje velike popularnosti u svijetu hashtag je dodan u Oxfordov engleski rječnik u lipnju 2014.

 

Hashtag se kasnije zbog svoje odlične primjenjivosti proširio i na druge društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, Pinterest, Tumblr, Vine, Google+ i mnoge druge. :)

Što je hashtag #

Korištenje hashtaga u informativne i promotivne svrhe

Hashtag se pokazao kao odlično sredstvo informiranja tijekom kriznih situacija, protesta i sl. jer se poruke brzo šire i može ih pratiti svatko tko želi sudjelovati. Primjeri su događanja, krize i prirodne katastrofe poput: #OccupyWallStreet, #HurricaneSandy, #Syria te #COP21 i #RoadtoParis koji su se koristili za važne klimatske pregovore u 2015. godini.

Neki od popularnih domaćih hashtagova su: #onokad, #posao#prvasmjena, #drugasmjena, #trecasmjena, #politikahr, #izboriHR, #malestvari itd.  Svjetske možete pretražiti ovdje.

Tvrtke i brandovi koji žele koristiti hahstagove u promotivne svrhe mogu primjerice kreirati hashtagove vezane uz određene kampanje, a neki koriste i već popularne hashtagove za dodatnu promociju prema velikoj publici koja ga prati. Na taj način se može i dotad nevažan hashtag popularizirati, no imajte i dozu opreza kada se igrate s hashtagovima. McDonalds je osjetio kako to može biti kobno kada je kreirao #McDStories i kada je htio potaknuti publiku da dijeli pozitivne priče o njima, no nažalost sve je otišlo u drugom smjeru jer su počeli primati prigovore te su se širile i negativne priče.

Hashtagove možete koristiti i za nagradne igre tako što korisnike upućujete da u svojim porukama koriste vaš hashtag prema kojim ćete kasnije moći pratiti sve unose i neke od njih nagraditi.

Sretno u daljnjem korištenju hashtagova i kada šerate ovaj tekst na društvenim mrežama ne zaboravite dodati i #BizIT ;)

Foto izvori: 1, 2

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Zlata Rodin

Zlata Rodin

Stručnjakinja za odnose s javnošću s višegodišnjim iskustvom u offline i online komunikaciji. U svakodnevnom poslu najviše voli raditi na komunikacijskim strategijama, online PR-u i održivom razvoju. A da mora uzeti dvije stvari na pusti otok to bi bili njen laptop i smartphone jer uz internet ima prozor u cijeli svijet.

Paste your AdWords Remarketing code here