Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju Trendovi i novosti

Što nam je Weekend Media Festival 2016 otkrio o budućnosti?

weekend-media-festival-bizit
BizIT
Autor: BizIT

U tri dana WMF je ponovno definirao ključne trendove i izazove u komunikacijskoj i medijskoj industriji. Donosimo što je nas posebno zainteresiralo.

Deveto izdanje najvećeg događanja medijske i komunikacijske industrije u regiji, koje se održavalo od 22. do 25. rujna u Staroj tvornici duhana u Rovinju, posjetilo je 156 govornika, više od 4000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, a sudjelovalo je i 400 studenata iz cijele regije te oko 550 akreditiranih novinara. Od brojnih zanimljivih predavanja i radionica izdvojili smo ona koja su nam posebno “zapele za oko”. :)

prilika_SLMNa prezentaciji „Hrvatski Telekom kao startup akcelerator“ Bojan Mušćet iz HT-a i Dragan Petric iz časopisa Bug predstavili su „Idea knockout 2016.“, uzbudljivo regionalno natjecanje startup ideja koji će se održati u četvrtak, 29. rujna održati u kinu Europa u Zagrebu. Startupovi će imati priliku predstaviti svoje ideje, a stručni žiri će odabrati pobjednika koji osvaja dvije povratne karte i smještaj u Las Vegasu te izlagački štand na najvećem svjetskom sajmu tehnologija – CES 2016.

Sudionici panela Obrazovanje i budućnost raspravljali su o hrvatskomObrazovanje-i-budućost-4 obrazovnom sustavu, s kojim se trenutno, kako je zaključio Josip Tica s Ekonomskog fakulteta, potiče prosječnost. Istaknute su brojke prema kojima Hrvatska na obrazovanje troši dvije milijarde dolara. To je budžet kojim se pokriva 800 tisuća učenika u osnovnim i srednjim školama, studenti i svi zaposleni u obrazovanju. Za usporedbu, budžet američkog sveučilišta Stanford je 5,5 milijardi dolara i to za 18 tisuća studenata.

Zainteresirani za gaming industriju mogli su od glavnih igrača regionalne gaming industrije saznati da je taj biznis na svjetskoj razini rastom prestigao filmsku industriju. Rast penetracije pametnih telefona i širenje broadbanda pogurali su skok gaming industrije na 74 milijardi dolara u 2015. Hrvatska gaming industrija drži korak s tim velikim rastom. Problem s kojim se susreću je teško zadržavanje korisnika, što je potvrdila i mobilna igrica Pokemon GO koja je u prvih 60 dana zaradila 500 milijuna dolara a nakon toga zarada je pala na 4 milijuna dnevno.

Što je Service Design, tj. kako dizajnirati korisničko iskustvo, pojasnili su na istoimenoj radionici na primjerima iz prakse Luka Baranović, direktor za upravljanje korisničkim iskustvom HT-a, te Marzia Arico, savjetnica za Service Design i strategiju Liveworka iz Nizozemske.

Kad je riječ o dizajnu usluga u Hrvatskoj, Baranović ističe da su tvrtke sve svjesnije potrebe za osmišljavanjem i kreiranjem kvalitetnih usluga iako još uvijek to poistovjećuju s korisničkim iskustvom.  “U Hrvatskom Telekomu s time smo započeli prije dvije i pol godine. Još uvijek smo u procesu i konstantno radimo na tome što je interno vrlo zahtjevno jer traži angažman od mnogo ljudi. To je izazov jer implementiranje usluga na određeni način mijenja sustav organizacije.“, dodao je Baranović.

Na Weekendu je predstavljen i ‘Blockchain’ – revolucionarna tehnologija koja omogućuje siguran i transparentan način praćenja vlasništva, ubrzava transakcije te smanjuje rizik od prevara. Dvojica stručnjaka iz tvrtke Krypto Investment Partners istaknuli su i nekoliko primjera primjene blockchaina u Hrvatskoj. Primjerice, Bitcoinima se mogu plaćati apartmani u Dubrovniku, dok u Zagrebu postoji bankomat koji virtualnu valutu Bitcoin iza koje stoji Blockchain mijenja za novac pa korisnik može plaćati u restoranima.

Future-trends10Treći dan Weekenda započeo je predavanjem američkog futurista Garyja Whitehilla koji je predstavio svoju optimističnu viziju 21. stoljeća i poručio da ljudi više neće tražiti nego stvarati poslove: „Danas svijetom vladaju ljudi u odjelima. Pametni gradovi će funkcionirati bez posrednika. Svi će biti tvorci, a ljudi će se usredotočiti na kreativnu energiju i na ono što zaslužuju, a zaslužuju bolje“, zaključio je Whitehill. Tvrdi da je ključno uhvatiti kreativnu energiju i spojiti je s pravom tehnologijom jer to može doista napraviti promjenu i donijeti korist.

Panel “One on One”, Zorana Šprajca i predsjednika uprave Hrvatskog Telekoma, Davora Tomaškovića  izazvao je veliki interes publike.

Prvi čovjek HT-a po prvi je put pričao o tome kako se obrazovao i počeo raditi.
„Prva plaća bila mi je 1995. godine 1.600 kuna. Bio sam odličan đak u osnovnoj i srednjoj školi. Kad sam završio gimnaziju tražio sam što bi opravdalo moje daljnje ulaganje u obrazovanje. Tad je fakultet elektrotehnike bio jako na cijeni. I danas je odličan. Kad sam ga završio nisam se našao u tom poslu. Nije mi bio previše dinamičan. Tako sam odlučio dalje se obrazovati i okrenuo sam se menadžmentu’, rekao je Tomašković.

Nakon što je stekao MBA diplomu na milanskom Bocconiju, Davor Tomašković radio je u Austriji u konzultantskoj kući McKinsey. U Hrvatsku se vratio 2002.godine i od tada je promijenio nekoliko kompanija – od pozicije direktora strategije i razvoja HT-a, do čelnog mjesta u Tisku i zatim TDR-u. U siječnju 2014.godine vratio se u HT na poziciju glavnog direktora. Iako je mogao graditi karijeru u inozemstvu odlučio se vratiti u Hrvatsku.

Prema mišljenju Davora Tomaškovića, telekom industrija u Europi ima dva izazova. Prvi je velika fragmentiranost na oko 200 kompanija, a drugi je prevelika reguliranost.

Istaknuto je kako Hrvatska zaostaje u brzinama interneta preko fiksne mreže  jer se dugo godina nije investiralo.

„Postojale su i još postoje brojne prepreke za telekom operatere u tom segmentu. Usprkos tome HT- a je uložio prošle godine 1,5 milijardi kuna. Naši su problemi sporost administracije te visoki troškovi za prolazak preko uglavnom javnog zemljišta. One se penju na 10 posto vrijednosti ukupnog telekom tržišta. Na primjer u Njemačkoj država oslobađa telekome bilo kakvih naknada za ulaganje u infrastrukturu“, istaknuo je Tomašković te dodao kako očekuje od nove vlade zdraviji pristup prema tom problemu.

HT-ove nove tehnologije privukle su brojne posjetitelje

Na HT-ovom štandu se tako mogao isprobati interaktivni TV,  3D printer, HTC VR super igricu, interaktivni tv, najnovije Samsung gadgete, provozati se GPS biciklom ili trike bike-om, isprobati automobil na struju, ubaciti smeće u smart bigbelly kantu i upoznati još niz novih smart usluga i proizvoda…

 Proglašeni dobitnici nagrade SoMo Borac 2016 i izabrano najboljih 25 digitalnih projekata

Na petoj reviji najboljih reklamnih agencija regije BalCannes su proglašeni najbolji projekti i agencije u regiji. Četvrtu godinu zaredom na Weekend Media Festivalu proglašeni su najbolji digitalni radovi, dobitnici nagrade SoMo Borac.

Fotografije: weekendmediafestival.com, Bizit.hr

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.