Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing Tehnike i sadržaji

Što treba sadržavati moderni web press ured

web press ured
Zlata Rodin

Ponudite medijima sve ono što im je potrebno da sastave dobru priču o vama.

Vlasnik ste male tvrtke i pitate se kako možete iskoristiti odnose s javnošću za poboljšanje vidljivosti u medijima? Krenite od svoje web stranice. Novinari često na internetu traže dobre priče i ako nalete na vas (a to će uspjeti ako ste napravili SEO) možete ih zainteresirati dobrim sadržajima. Naime, ako im servirate informacije lakše će se odlučiti da pišu o vama nego o nekom drugom o kome nemaju apsolutno nikakva saznanja. Tu u igru ulazi posebno osmišljen prostor na webu (podstranica, rubrika) namijenjen novinarima, ali i ostalim korisnicima/dionicima koji traže dodatne informacije o vama.

Pojavom web stranica mnogi odjeli za odnose s javnošću prepoznali su mogućnost pružanja posebnog prostora za informacije namijenjene medijima u takozvanim press sobama (press room), press uredima i sl. Zasebne rubrike za medije na web stranicama u Hrvatskoj novinarima najčešće nude najnovije objave za medije, kontakt podatke te eventualno logo kompanije.

Stoga, u nadi da će se to promijeniti na bolje i da će više tvrtki početi objavljivati korisne sadržaje za novinare dajem vam popis nekih osnovnih, ali i modernih, sadržaja koje je donio brzi razvoj novih tehnologija. Jasno da nije potrebno imati sve navedeno. Svaka tvrtka odabrat će odgovarajuće sadržaje za korištenje prema vlastitim potrebama i mogućnostima:

Novosti i arhiva objava za medije – Ponudite pregled sadržaja i svih vaših objava za medije kroz dulji vremenski period te postavite tražilicu za pretragu priopćenja prema ključnim riječima.

Logo tvrtke/branda – Omogućite preuzimanje u raznim formatima i tipovima dokumenata te obvezno napišite pravila branda tj. ispravnog korištenja tih vizuala (primjer).

Medijski kalendar – Objavite popis događanja koje mediji mogu popratiti i ponudite im opciju prijave za sudjelovanje.

Infografike – Vizualno prikažite poslovne procese, procese upravljanja ili zanimljive statistike koje posjedujete. Infografike su odlične za dijeljenje na portalima i putem društvenih mreža stoga to omogućite svim posjetiteljima.

Fotografije (članova uprave/vodstva tvrtke, upravne zgrade, poslovnica) – Ako imate fotografije vodstva tvrtke na službenoj web stranici i dali ste izjavu za neki medij možete biti sigurniji kako će novinari prije preuzeti službenu fotografiju sa vašeg weba nego neku drugu s Googlea jer im vi dajete prava na korištenje. Fotografije zgrade i radnih prostora im također često posluže kao prilog uz tekst o vama.

Biografije – možete objaviti dodatne podatke o zaposlenicima i vodstvu koji također koriste novinarima za uvod u intervju i sl.

Video materijali – objasnite proizvodni proces, kako nastaje vaš proizvod, objavite izjave vaših stručnjaka itd. TV kuće na taj način mogu bez dolaženja na vašu lokaciju dobiti dodatne kadrove za prilog. Više savjeta o snimanju videa pronađite ovdje.

Prijavni obrazac za novinare (poseban dio weba ili prijava za praćenje sadržaja) – Za novinare možete kreirati poseban dio web stranice zatvoren za javnost kojem pristupaju sa svojim korisničkim imenom i lozinkom (uz njihovu prethodnu prijavu putem weba). Također im možete ponuditi i jednostavni obrazac koji popunjavaju da bi ostvarili kontakt s vama, ako želite imati medijsku listu s novinarima koji su zainteresirani za vaše poslovanje. Preko istog obrasca im možete omogućiti i prijavu za primanje dodatnih sadržaja poput newslettera.

Godišnji izvještaji – prostor za izvještaje poput onoga o održivosti i korporativnoj društvenoj odgovornosti i sl.

Podaci o kompaniji / background informacije / fact sheets – To su svi dodatni tekstualni materijali koji novinarima mogu pomoći da slože bolju priču. Ovo je prostor gdje im možete razjasniti kompleksnije teme ili uz pomoć tablica prikazati složene podatke koji bi inače činili plahte teksta.

Arhiva vaših objava u medijima – Pokažite dionicima (npr. potencijalnim investitorima, budućim zaposlenicima) što se o vama piše u medijima i postanite im privlačniji jer tako pokazujete koliko ste uspješni.

Poveznice na kanale na društvenim mrežama – Novinari također vole pratiti vaše novosti putem društvenih mreža jer se informacije tim kanalima šire vrlo brzo. Isto tako, trend postaje da stručnjaci za OSJ kreiraju poslovne profile na društvenim mrežama za komuniciranje s javnostima te se u tom slučaju mogu postaviti poveznice na njihove profile.

Kontakt osoba u odjelu za odnose s javnošću – Klasični podaci poput imena i prezimena, adrese, email adrese i broja telefona/mobitela. Ali možete ići dalje i dati im svoj username na Twitteru, Skypeu itd.

Sadržaj koji svatko može preuzeti neće pomoći samo medijima već i raznim partnerima koji, primjerice, trebaju vaš logo visoke rezolucije za zajedničku prezentaciju, brošuru i sl. Pratite što su najčešće tražene informacije i sadržaji te ih dodajte na web.

Za kraj ne zaboravite na dobro mjesto na naslovnici web stranice postaviti ikonu koja vodi na vaš web press ured te omogućite da se do njega dođe i sa svih drugih podstranica.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Zlata Rodin

Zlata Rodin

Stručnjakinja za odnose s javnošću s višegodišnjim iskustvom u offline i online komunikaciji. U svakodnevnom poslu najviše voli raditi na komunikacijskim strategijama, online PR-u i održivom razvoju. A da mora uzeti dvije stvari na pusti otok to bi bili njen laptop i smartphone jer uz internet ima prozor u cijeli svijet.