Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

TED talks – inspirativni govori koji će vam promijeniti pogled na poslovanje, ali i život

ted-talks-inspirativni-govori-koji-mijenjaju-pogled-na-poslovanje-i-zivot
BizIT
Autor: BizIT

Želite li se inspirirati, informirati ili aktivirati za nove poslovne izazove, za vas smo izdvojiti 11 Ted Talk govora koje ne smijete propustiti pogledati.

Četverodnevna konferencija koja se prvi put održala prije 33 godine u Kaliforniji, rezultirala je nastajanjem jedne od najpoznatijih neprofitnih organizacija na svijetu. Govori nastali pod okriljem TED-a u manje od 18 minuta postavljaju nove standarde i mijenjaju živote.

Tehnologija, zabava i dizajn, tri su pojma koja čine naziv ove neprofitne organizacije posvećene širenju ideja iz svih, a ne samo navedenih područja. Putem individualno organiziranih događaja diljem svijeta, publika je bila u prilici čuti govore na preko stotinu različitih jezika, a svi su ti govori nakon prezentacije publici uživo, postali dostupni i online, na web stranici TED-a. Kolika je čast naći se u ovom prestižnom društvu, dovoljno govore i imena koja su svojih 3 do 18 minuta već iskoristila, poput Ala Gorea, Elona Muska, Selene Williams, pa čak i Pape Franje. Iako je danas riječ o neprofitnoj organizaciji, njezin je osnivač isprva ipak krenuo potaknut kapitalom, a najveće priznanje treba mu odati zato što nakon prve konferencije, koja je završila u debelom minusu što se financija tiče, nije odustajao. Šest godina trebalo je da svijetu bude spreman da ga osvoji TED inspiracija koja traje i danas.

TEDx Hrvatska

Kako se TED konferencija ne može održvati u ama baš svakoj zemlji koja to poželi, postoji TEDx, samostalno događanje koje može organizirati nositelj licence i čijoj realizaciji pomažu brojni volonteri. I Hrvatska ima svoje adute, poput TEDxZagreb koji je okupio neke od naših najboljih stručnjaka iz različitih područja, pa svakako ne zaboravite baciti oko i na njihove govore.

Zašto su TED govori posebni?

Sve TED govornike povezuje jedna stvar – strast! Neki su vrhunski stručnjaci u svom području, a neki su jednostavno posvećeni određenim stvarima i idejama toliko da su za njih spremni nijenjati svijet nabolje. No neka pravila za govornike ipak postoje, poput onog najpoznatijeg da svaki govor može trajati između 3 i 18 minuta. Zašto? Istraživanja kažu da je to optimalno vrijeme tijekom kojeg se možemo koncentrirati, a da odemo s predavanja zadovoljni. Duži govor ne znači nužno da je i govornik bolji, jer neki u tek pet minuta uspiju dokazati svoju poantu, dok nekima to možda neće uspjeti ni nakon 55 (ili u zadanih 18). Ako ste već toliko sretni da vas pozovu da se obratite TED publici, prvo se zapitajte o čemu ćete pričati. Vaša priča mora imati poantu. Ne morate nužno biti stručnjak iz područja o kojem govorite, ali bilo bi dobro da barem sve činjenice ili statistike koje izlažete provjerite i nekoliko puta prije nego ih svijetu predstavite kao gotovu stvar. Vaša ideja mora biti nova, zanimljiva i realna. Ako ćete koristiti prezentaciju, svi multimedijski materijali moraju biti odobreni za reprodukciju od strane njihovog vlasnika, jer kršenje autorskih prava ovdje ne smije biti ni u primisli nikome. Jednom kada ste spremni, stajete na sredinu pozornice i bez mnogo micanja krenete sa svojom pričom. Posebnost TED govora je i u tome što sam govornik mora biti dovoljno „jak“ i zanimljiv da privuča pažnju slušatelja i natjera ih da se zapitaju o onome što on govori.

Na pretraživanje TED arhive možete potrošiti sate i dane, tema je doista mnogo. No želite li se inspirirati, informirati ili aktivirati što se poslovnog svijeta tiče, za vas smo izdvojiti 11 govora koje ne smijete propustiti.

“The happy secret to better work”

Shawn Achor psiholog je CEO kompanije Good Think Inc., a kroz priču iz vlastitog djetinjstva uvodi nas u pojam pozitivne psihologije. Kroz tendenciju društva da sve postavi u prosjek i nametnutu prizmu kroz koju gledamo svijet oko sebe imamo potrebu gledati samo negativno. Njegova je premisa da možemo naučiti kako se postaviti pozitivno prema onome što se od nas očekuje i što želimo i svoje poslovno okruženje napraviti sretnim i produktivnijim mjestom.

“How to make stress your friend”

Stres je veliki problem modernog doba i nositi se s njim je ultimativni izazov. Svi psiholozi pripisuju mu brojne negativne posljednice, no Kelly McGonigal ima novu ideju – zašto ne bi stres napravili svojim saveznikom i izvukli ono najbolje iz njega.

“How great leaders inspire action”

Zašto su neki ljudi uspješniji od drugih i što ih to odvaja od većine i čini posebnima? Na primjeru uspješnih svjetskih brendova pojasnit će nam kako razmišljaju oni koji iskaču iz zadanih okvira. Ukratko – ljudi ne kupuju ono što nudite, nego zašto to nudite.

“10 ways to have a better conversation”

Umjetnost kvalitetne konverzacije često je zanemarena tema u našem društvu. Radio voditeljica Celeste Headlee im nekoliko jednostavnih pravila za sve koji žele usavršiti ovu vještinu i iskoristiti je na najbolji mogući način. Iskrenost, jednostavnost i jasnoća samo su dio njih, a najvažnije od svega je da naučimo slušati. U poslovnom svijetu, ovo može značiti razliku između uspješne suradnje i propalog projekta.

“Know your worth, and then ask for it”

Tražiti povišicu ili benefite koje znamo da zaslužujemo od nadređenih nije lako ma koliko samopouzdani bili. Casey Brown je savjetnica koja zna točno kako prostupiti tom problemu i uči nas kako da se prestanemo podcjenjivati. Postoje određena pitanja koja se moramo zapitati kako bi mogli definirati točno koliko mi ili naše usluge točno vrijedimo, a saznati ih možete u ovom govoru.

“Two reasons companies fail – and how to avoid them”

Dva razloga su jednostavna: zato što rade stalno istu stvar ili zato što uvijek rade samo nove stvari. No Knut Haanaes to će pojasniti na mnogo detaljniji način i dati odgovore na pitanja koja muče mnoge poduzetnike i vlasnike vlastitih kompanija. Hint –  ključ je u balansu između usavršavanja onog štp već znamo i istraživanja novih ideja.

“The career advice you probably didn’t get”

Susan Colantuono istražuje problematiku s kojom se susreću žene u poslovnom svijetu. Iako se ovaj govor najviše tiče žena, poanta do koje dolazi može se jednako primijeniti na oba spola i sve životne situacije. Govor se dotiče tema poput vještina koje nas mogu odvesti od dna do vrha poslovne ljestvice, te kako pokazati nadređenima da posjedujemo vještine koje nas čine nezamjenjivima.

“8 secrets of success”

Nakon 7 godina istraživanja i 500 obavljenih intervjua, Richard St. John došao je do odgovora na ultimativno pitanje – kako postati uspješan? U samo 3 minute daje osam razloga pomoću kojih je većina uspješnih ljudi s kojima je razgovarao opisala svoj uspjeh i razloge za isti.

“The puzzle of motivation”

Dan Pink možda je diplomirao pravo, no njegov  pravi poziv doveo ga je do pozicije analitičara za karijere. U svom govoru razmatra kako motivacija djeluje na ljude, jesu li tradicionalne nagrade dovoljne kako bi inspirirale bolje rezultate i hoće li klasični pristup poslovanju iz nekih prošlih vremena ubiti kreativnost ili nas natjerati da budemo bolji.

“Inside the mind of master procrastinator”

Tim Urban možda zna da odugovlačenje ponekad nema smisla, ali to ga nije sprječavalo da mu se redovito prepusti u ključnim trenucima prije važnih rokova. Na duhovit način pojašnjava što se događa u našem mozgu kada se suočimo s nečim što moramo napraviti, a najradije bi to odgodili ili u potpunosti izbjegli. Mnogi će se prepoznati u njegovom tijeku misli u tom periodu…

“Why the only future worth building includes everyone”

Bez obzira jeste li vjernik ili ne, Papi Franji ne možete poreći karizmu. Na pristupačan i jednostavan način pojašnjava zašto bi se svi trebali zapitati kako poboljšati situaciju u kojoj se trenutno nalazimo, te time pomoći sebi i drugima kako bi iza sebe ostaviti nešto vrijedno čuvanja i divljenja.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.