Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Društvene mreže Internet marketing Tehnike i sadržaji

Trendovi u digitalnom marketingu koji će dominirati u 2019

trendovi-digitalni-marketing_2019
BizIT
Autor: BizIT

Uđite spremni u 2019. godinu! Upoznajte trendove i koristite digitalni marketing kako bi prodali više, promovirali se bolje i detaljno upoznali svoje klijente. 

Bez ikakve dvojbe, digitalni marketing je svake godine pun noviteta i iznenađenja. Posao je to koji svake godine donosi nove trendove i tehnologije, a vjerujemo da je vama kao i nama zanimljivo vidjeti što će biti u trendu i cool u novoj godini, ali i doznati kako digitalni marketing održati praktičnim i djelotvornim. S obzirom na to da pruža brojne opcije za razvoj poslovanja, marketinga i brenda važno je imati čvrstu strategiju i znati kako osvojiti vašu ciljanu publiku. Pitanje koje se vrti u glavi svakog vlasnika tvrtke jest: Kako se mogu razlikovati od konkurencije u ovom zasićenom digitalnom svijetu? Od jutra do mraka sa svih smo strana zatrpani brojnim oglasima koji mole za našu pažnju i obećavaju unosan posao. Teško je istaknuti se iz mase, no nije nemoguće! 2019. godinu iskoristite za objavljivanje zanimljivog sadržaja i uspostavljanje vjerodostojnosti vašeg brenda kako bi se razlikovali od ostalih. Predstavljanje sebe i svog brenda na vjerodostojan način pomoći će vam da ne završite poput mnogih oglašivača koje su korisnici “nagradili” s block, hide ili spam opcijom. Dijeljenje sadržaja koji daje dodanu vrijednost životu vaših potrošača potaknut će ih da cijene vaš materijal, te da vjeruju vašem brendu. Nadolazeću godinu iskoristite kako biste osigurali svoj ugled i izgradili jedinstveni brend o kojem će se pričati, ali i kojem će se vjerovati. Kako bi vam olakšali taj put do srca i uma potrošača za vas smo istražili najvažnije marketinške trendove koje možete iskoristiti kako biste unaprijedili svoje poslovanje. Pa krenimo redom…

Vrijeme je da direktori pokažu lice i osobnost

Zahvaljujući transparentnosti koje su nam pružile društvene mreže, imamo osjećaj da osobno poznajemo neke od najutjecajnijih poslovnih ljudi na svijetu. Štoviše “pokazivanje lica” direktora vodećih svjetskih kompanija postaje standard (uzmimo u obzir samo Marka Zuckerberga). Možda se pitate zašto je važno da Vi kao direktor kompanije pokažete svoje lice i svoju osobnost javnosti? Kako će to pomoći vašem marketingu? Upravo će takva vrsta personalizacije kompanije pomoći klijentima da se osjećaju ugodno, štoviše prijateljski povezani s vašim brendom, a to će se odraziti na povećane rezultate prodaje.  Izlazak u javnost i izravno obraćanje korisnicima postao je imperativ. Klijenti vole vidjeti lice iza brenda koje govori o svom poslovnom putovanju, uspjehu i zašto vjeruje u svoje proizvode. Jer, ako vi ne vjerujete u svoje proizvode i usluge zašto bi vjerovali klijenti? Postoji niz kreativnih opcija kako to možete učiniti, poput live videa na vašoj web ili Facebook stranici kako bi klijentima dali uvid u vaš poslovni svijet i predstavili svoje proizvode. Odvojite nekoliko sati tjedno kako biste osobno odgovorili na pitanja korisnika na društvenim mrežama. Još jedan od kreativnih načina komunikacije je tjedni newsletter u kojem možete predstaviti novitete ali i otkriti tajne struke ili dati insiderski savjet o vašim proizvodima i uslugama. Promišljanje o korisničkom iskustvu pri kreiranju samoga proizvoda i usluge osnova je svakog  marketinškog djelovanja, a to je važno za stvaranje što osobnijeg pristupa svakom pripadniku ciljane skupine. Iduća godina donosi nam još veću personaliziranost svake instance digitalnog prisustva i djelovanja, a pravovremeno personalizirana poruka ili informacija uistinu čini razliku, te mogu ojačati vezu između kupca i brenda, a moderne tehnologije i alati omogućuju da se upravo to i ostvari.

Ništa bez sadržajnog marketinga

trendovi-u-digitalnom-marketingu-2019-3

Jeste li uspjeli proživjeti dan bez da ste čuli riječ content ili sadržaj? Ako jeste vi se ne bavite digitalnim marketingom ili jakoooo kaskate za trendovima. Sadržajni marketing je prisutan više no ikad. Više od 80% marketinških stručnjaka izjavilo je kako im je upravo content marketing prvi izbor kada je riječ o izradi strategije.  Na svijetu postoji mnogo stručnjaka iz različitih područja, no ljudi biraju surađivati s onima s kojima se mogu identificirati i za koje imaju dojam da ih slušaju, tj. s kojima se mogu povezati. Jednostavnim pretraživanjem o problematici bilo kakve vrste dobit ćete stotine rezultata s raznim mišljenjima, no poželite li konkretno rješenje svog problema vjerojatno ćete se obratiti onima čije vas je pojašnjenje najviše dojmilo. Birate li između dva stručnjaka, veća je vjerojatnost da ćete se obratiti onome koji na svojim internet stranicama ima pojašnjenje postupka koji se tiče vašeg stanja, dok ćete onog kod kojeg vidite tek fotografiju i broj za kontakt ubrzo zaboraviti. Zašto? Ovaj prvi pružio vam je više! 70% ljudi izjasnilo se da bi radije doznalo više o kompaniji kroz iscrpan članak, nego kroz običan oglas. Nitko nije naivan, svi znaju da im želite nešto prodati, no kada već kupuju žele znati što će dobiti, što je detaljnije moguće.

Društvene mreže – što je sljedeće?

trendovi-u-digitalnom-marketingu

Ako je nešto sigurno na društvenim mrežama to je da se trendovi na njima mijenjaju brzinom svjetlosti, te da upravo na njih treba obratiti najviše pažnje. Dinamične su, zanimljive i kreativne a usmjerite li svoju karijeru spram digitalnog oglašavanja na društvenim mrežama budite sigurni kako vam neće biti dosadno. Kad pomislite kako ste konačno svladali algoritam i postali majstor, spremite se jer novi je već iza ugla, stoga je važno pratiti trendove kako bi ostali na vrhu igre. Kako broj korisnika društvenih mreža sve više raste, usporedno raste i broj poslovnih profila koji pokušavaju pronaći svoje mjesto na već zasićenom prostoru i privući publiku na svoje profile u nadi da će ostvariti kontakt, ostaviti pozitivan dojam i eventualno povećati profit u trenutku kad se pratitelji pretvore u klijente.

  1. Video u središtu pažnje
    Vremena kad su društvene mreže bile mjesta za dijeljenje lijepih slika polako ali sigurno postaju prošlo svršeno vrijeme. Kako društvene mreže napreduju tako se mijenjaju i ukusi korisnika pa je video sadržaj u uzlaznoj putanji već godinama, a društvene mreže prerastaju iz foto galerija u video galerije.rezultat-pretrage-video-sadržajaZa rast interesa prema videu vjerojatno je, uz YouTube, najzaslužniji Instagram sa svojim Instagram Stories, nakon kojih su uslijedile Facebook Stories, a nedavno i YouTube Stories na kojima se mogu objavljivati kratki video klipovi s ciljem dodatne interakcije s publikom. Pretpostavka je da će uskoro 80% sadržaja koji konzumiramo putem interneta biti u obliku videa. Sve popularniji je i live video koji će u nadolazećoj godini imati sve više svojih poklonika i mogućnosti za korištenje u digitalnom marketingu. Live video jača upravo zbog autentičnosti i nesavršenosti, za razliku od savršeno montiranih videa, ponekad lažnih influencera. Zbog nemogućnosti dodatnog uređivanja i namještanja scena, korisnici vjeruju brendovima koji objavljuju live video i skloniji su se s njima povezati. Želite li unaprijediti svoju digitalnu strategiju, razmislite o video formatu, posebno onom koji ide uživo.
  1. Ispričaj mi priču!b2b-marketing-instagram-story-instagram-priče Gotovo da ne postoji korisnik Instagrama koji ne koristi Instagram Stories, a u skladu s tim gotovo da nema ni brenda koji ne pokušava te priče iskoristiti na najbolji mogući način i zadržati svoje pratitelje aktivnima, te ih potaknuti na kupovinu.

    I dok ostale društvene mreže imaju manje uspjeha sa svojim verzijama priča, na Instagramu 400 milijuna korisnika svakodnevno uživa u snimanju ili konzumiranju priča svojih omiljenih influencera ili brendova. Ne zaboravite da je humana, realna i zabavna strana vašeg posla ključ do uspjeha. Priča prodaje i pričanjem najbolje priče o svom brendu izgradit ćete smislene veze s vašim dosadašnjim ali i potencijalnim klijentima.

  2. Personalizacija je ključ uspjeha!
    Truditi se kako bi zadovoljiti svačiji ukus nema smisla, veće su šanse da nećete pogoditi ničiji i zato je vrlo bitno poznavati svoje klijente i njihove želje kako biste se mogli prilagoditi njihovim potrebama. Personalizacija pomaže u boljem povezivanju s ciljanom publikom i velika je mogućnost da ćete kvalitetnom prilagodbom sadržaja ostvariti veći profit.
  3. Upoznajte mikro-influencere
    S obzirom na sve veći broj lažnih influencera društvene se mreže na sve moguće načine pokušavaju obračunati s lažnim profilima koji kupuju svoje sljedbenike. Svi koji imaju zavidan broj pratitelja u posljednje je vrijeme pod povećalom, te se prati tko je organski došao do svog statusa a tko je za isti peglao karticu. Veliki i poznati influenceri prerasli su svoj status simpatičnih i dostupnih osoba te postali brendovi u pravom smislu riječi kojima upravlja cijeli marketinški i PR timovi. influenceri-grade-veze-s-publikomMnogi se s njima više ne mogu povezati niti si priuštiti proizvode koje reklamiraju. Upravo tu na scenu stupaju mikro influenceri, tj osobe s manje od 50.000 pratitelja, koji i dalje odgovaraju na komentare, te podržavaju proizvode koje si većina može priuštiti. Oni često ne žele suradnju s brendovima u koje ne vjeruju samo kako bi zaradili. Mikro-influenceri su budućnost marketinga društvenih mreža, a nije zanemariva činjenica ni što su neusporedivo jeftiniji od velikih influencera. Želite li rasti i razvijati se u nadolazećoj godini razmotrite influencer marketing i dodajte ga u svoju digitalnu strategiju. Pronađite male influencere koji pričaju dobre priče i imaju kvalitetan odnos sa svojim pratiteljima.
  1. Znate li osluškivati priče drugih o svom brendu ili poduzeću?
    povecajte-prodaju-slusajte-kupce
    Ovo je ustvari metoda pretraživanja interneta i društvenih mreža u potrazi za svim mjestima na kojima se spominje brend, industrija kojom se bavite i ključne riječi kako biste saznali što se o vama priča, koji su interesi vaše publike, koje probleme imaju i na kojim mjestima borave. Ako ovladate ovom metodom doznat ćete sve o svojoj ciljanoj publici te točno znati na koji ćete im način prodati usluge i proizvode. Premda ova metoda oduzima mnogo vremena, to je trend koji iduće godine ne smijete zanemariti ako želite ostvarivati profit od digitalnog marketinga i društvenih mreža.
  1. Komunikacija postaje još važnija.
    Društvene mreže su društvene jer je upravo komunikacija to što se na njima očekuje. Mnogi nažalost zanemaruju taj vrlo bitan segment te im profili koriste samo kao platforma za objavljivanje gomile sadržaja, no komunikaciju su pomnožili s nulom.  Jedan od razloga zbog kojeg su društvene mreže tako popularne je i taj jer se na njima može dobiti brz odgovor u realnom vremenu. Vremena je sve manje, a ljudi sve više žele brzu komunikaciju. Ako želite zadržati svoju publiku i privući novu, te s njima graditi kvalitetne odnose, unaprijedite svoju komunikaciju i online službu za korisnike, te ponudite svojim kupcima i klijentima nezaboravno iskustvo . Ne pružite li im vi ono što traže, bez brige, konkurencija je dovoljno velika i već će se pronaći netko tko ima ono što vi nemate.

Uklonite sigurnosne probleme

2018. nam je donijela GDPR. To znači da će 2019. godina donijeti upravo nastavak te priče o zaštiti potrošača i njihove privatnosti. Četiri slova koja su nas prilično sludila protekle godine opća su uredba Europske Unije koja se provodi radi postizanja privatnosti podataka ograničavanjem onoga što kompanije mogu učiniti s osobnim informacijama koje imaju o svojim korisnicima – što uključuje i oglašavanje.

gdpr-2018-jeste-li-spremni

Premda se ovo odnosi samo na Europu, potaknute su rasprave i zabrinutost širom svijeta o tome što se točno događa s osobnim podacima koje objavljujemo na internetu. Ovo je još jedno mjesto gdje ugled brenda postaje presudan. Kako bi korisnici mogli bez straha povjeriti osjetljive podatke, primjerice njihov broj kreditne kartice na vašoj web stranici, pokažite im da ozbiljno shvaćate njihovu privatnost dodavanjem zaštitnog znaka neke od kompanija koje nude zaštitu prilikom online kupovine. Uzmite vremena da objasnite na svojoj web stranici mjere koje se provode kako bi se osigurala sigurnost korisnika u online trgovinama.

Ne ostavljajte klijente na čekanju!

komunikacija-s-korisnicimaKladimo se da ste već mogli predvidjeti ovaj trend samo odrazivši se na vlastita iskustva. Naš je život sve više preusmjeren na internet. Od kupovine, rezervacije termina kod frizera, stola u restoranima, bookinga hotela….što god možemo radimo online. U skladu s time, kompanije bi trebale uvesti mogućnost brzog online angažmana oko kupca. To možete učiniti dodavanjem alata kao što je opcija odgovaranja uživo na vašoj web stranici kako bi vaša tvrtka bila otvorena i dostupna 24 sata dnevno/ 7 dana, barem kad su u pitanju odgovori za kupce. 2019. godine chat prozorčići koji se pojavljuju u kutu naših preglednika postat će neizostavan dodatak vašoj internet stranici ili web trgovini. S napretkom umjetne inteligencije u automatiziranoj poruci štedi se dragocjeno vrijeme. S obzirom na to da se chat odvija automatizirano, umjesto da vi odgovarate na svaku poruku kupaca, možete se usredotočiti na druge hitnije i zahtjevnije poslove. Korisnička podrška od 24 sata jer nužna jer internet nikada ne spava, a chatbotovi, odgovaranje na upite, krizna komunikacija i prodaja preko društvenih mreža dominantni su trendovi u online svijetu koji će u 2019. godini biti još izraženiji.

Otvorite vrata umjetnoj inteligenciji i proširenoj stvarnosti

Znate li da bi prihod od usluga i proizvoda vezanih za proširenu stvarnost do 2020. godine trebao narasti na nevjerojatnih 160 milijardi dolara, u usporedbi s prošlogodišnjih pet milijardi? Zato ne čudi što mnoge kompanije žele eksperimentirati s ovom vrstom marketinga. Shvatili su to i proizvođači mobilnih telefona koji svoje nove modele prilagođavaju mogućnostima koje donosi nova tehnologija. Umjetna inteligencija s kojom možemo razgovarati prenoseći svoje želje odavno nije novost, a to govori i podatak da je 20% online pretraga prošle godine izvršeno upravo putem glasovnih upita. Internet stvari omogućio je sasvim novo korištenje stvari čija je svrha dosad bila jednodimenzionalna. Njihovim povezivanjem s najvećom svjetskom mrežom otvorene su mogućnosti koje donedavno nismo niti sanjali, a odnedavno smatramo sastavnim dijelom svakodnevice. Čak i ako nemate resurse za skupe tehnologije, sitnica poput chatbota može drastično povećati uspjeh vaše prodajne strategije. Umjesto da klijent čeka da vaš operater bude na svom radnom mjestu, automatizirani robot može komunicirati sa zainteresiranim pojedincima po čitave dane, bez da se umori. Kupac koji želi uslugu ili proizvod odmah i sada, znat će cijeniti vašu dostupnost, ali i spremnost da se otvorite novim tehnologijama.

trendovi-digitalni-marketing-2019

Postanite internetska zvijezda

Laku noć TV! Internet preuzima igralište! Predviđa se kako će 2019. biti velika prekretnica u kojoj će se sadržaj konzumirati u istom obimu kada su u pitanju TV i internet, te da će vrijeme provedeno uz internet samo povećavati, dok će gledanje televizije opadati. Kako bi pripremili svoju kompaniju na ove promjene, krenite s istraživanjem opcija oglašavanja i pripremite sadržaj za različite video platforme.
Ako tražite mjesto za početak, razmislite o otvaranju računa na Instagramovom IGTV-u. Pokrenut krajem 2018., društvena platforma za dijeljenje videozapisa omogućuje korisnicima prijenos sadržaja do jednog sata. I vaš naporan posao neće nestati nakon 24 sata.  Imate priliku razvijati visoko kreativan marketing, bez žrtvovanja bilo kojeg sadržaja. Te videozapise možete prilagoditi za upotrebu i na ostalim društvenim kanalima, kao što su promovirani postovi na vašoj Facebook stranici tvrtke.

Zaključak…

Jedno je sigurno, 2019. godina bit će vrlo zanimljiva kada je u pitanju digitalni marketing i marketinga društvenih mreža. Ovo su samo neki od najvažnijih trendova, uz brojne druge već poznate ali one koji će se tek pojaviti tijekom godine. Pripremite se na dinamičnu godinu punu izazova :)

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj