Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Tech Hack

Učitava li se vaša web stranica dovoljno brzo? Ako ne, možda ste upravo izgubili klijenta…

zasto-trebate-brzu-web-stranicu-i-kako-provjeriti-njezinu-brzinu
BizIT
Autor: BizIT

Vrijeme je novac – konkurencija je tek nekoliko klikova udaljena, a zbog vaše spore web stranice gubite potencijalne klijente svake sekunde.

S informacijama koje su u svakom trenutku na dohvat ruke, nije ni čudo da je prva postaja za doznavanje istih upravo Internet. Zamislite onda frustraciju kada do te informacije ne možete doći brzinom kojom ste predvidjeli. Koja bi bila vaša prva reakcija? Vjerojatno odlazak s te lokacije i potraga za drugom, sličnom, koja služi istoj svrsi. Ukoliko je stranica koja je napuštena zbog sporog učitavanja vaša, upravo ste izgubili potencijalnog klijenta. Tu teoriju testirao je i poznati Amazon, koji je došao do spoznaje da bi usporavanjem učitavanja vlastite stranice za samo jednu sekundu godišnje ostali bez 1,6 milijardi dolara.

Prednosti velike brzine učitavanja

Jedini razlog zbog kojeg biste i sami strpljivo čekali da se spora web stranica učita jest ako ta lokacija nudi nešto toliko posebno i jedinstveno, da do toga ne možete ni doći na drukčiji način. U svim ostalim slučajevima, priznajte, odmah biste otišli dalje. A to dobro zna i Google, koji stranice s bržim učitavanjem prikazuje pri vrhu liste rezultata. Zašto? Jer time korisnicima pružate bolje iskustvo, a oni su ipak najvažniji. S obzirom da većina pregleda danas dolazi s mobilnih uređaja, Google će ove godine stranice početi cijeniti i rangirati po tome koliko brzo se njihova mobilna verzija učitava, zato pripazite i na taj segment. Istraživanje je pokazalo kako stranice koje se učitaju u najviše 5 sekundi imaju dvostruko više konverzija od onih kojima je potrebno znatno više vremena. Zbog svega toga jasno je kako brzina učitavanja utječe i na SEO – optimizaciju za pretraživače, a svi znamo da je sve nakon prve stranice Google rezultata nebitno.

Drugi problem je više stvar imidža, nego tehničkih detalja. Naime korisnici vašu brzinu povezuju s kredibilitietom i tome koliko se mogu osloniti na vas kada vas trebaju. Zaključe li da si nijedna „ozbiljna“ kompanija, ma koliko mala bila, ne može priuštiti da bude iznimno spora, tada će sporost vaše web stranice preslikati na sve što radite. Možda zvuči nepravedno, ali je realno.

Online alati za provjeru brzine

Brzinu možete provjeriti pomoću mnogo online alata, ovisno o tome koje parametre gledate. Provjera traje kratko, ali rezultati ne znače ništa osim ako ih ne odlučite iskoristiti u prave svrhe, zato ovo smatrajte samo prvim korakom u pravom smjeru. Evo i pet najpopularnijih koje možete isprobati.

1. Google PageSpeed Insights

Nakon što unesete svoju adresu, Google će vam odmah dati rezultate za mobilnu i desktop verziju vaše stranice, te vam pokazati što morate napraviti kako bi poboljšali svoj rezultat. Da vas odmah utješimo, čak ni Google nema savršenu ocjenu 100/100 (iako su prilično blizu sa 97 bodova). Najveća prednost ovog alata je što znate što točno Google misli o vašem uratku, a samim time možete zaključiti i kako će ga rangirati.

2. Pingdom Tools

Osim unosa adrese, ovaj alat vam omogućuje da birate i lokaciju s koje se brzina testira. Odlučite li se registrirati, može pratiti vašu brzinu svake minute. Daje vam uvid u veličinu datoteka, brzinu njihova učitavanja i detalje o svim elementima stranice. Svaki test se sprema kako bi ga mogli usporediti s drugima u budućnosti.

3. GTmetrix

Gtmetrix daj detaljan izvještaj u pet kategorija, a uz besplatnu registraciju daje mogućnost testiranja sa sedam različitih lokacija. Možete odabrati i pretraživač kojeg želite testirati, kao i vrstu veze. Uz plaćenu registraciju dolazi i više mogućnosti poput više adresa, nadgledanje po satu i mnoge druge. Uspoređuje ga i s ostalima testiranim putem ovog alata.

4. YSlow (plugin)

Za razliku od ostalih, ovdje se radi o pluginu za pretraživače. Osim što daje statistiku, predlaže i načine kako poboljšati performanse. Mana mu je što ne pokazuje konkretan podatak o sekundama potrebnima za učitavanje.

5. WebPageTest

Također nudi mogućnost više lokacija testiranja, kao i više pretraživača (Firefox, IE, Chrome). Ovisno o složenosti sranice treba mu malo više vremena za analizu, a rezultate daje kako ih dobiva – osvježava stranicu kako novi dolaze. Nudi i brojne napredne postavke za točniju analizu onoga što trebate.

Nekoliko kratkih savjeta za brže učitavanje

Problem sa sporim učitavanjem možete riješiti u nekoliko logičnih koraka. Ne pomognu li, ne preostaje vam drugo nego obratiti se profesionalcima.

  • Ali za početak možete ukloniti sve nepotrebno što bi moglo biti uzrok usporavanja. Uglavnom je riječ o video zapisima, fotografijama ili velikim dokumentima. Zapitajte se je li im stvarno mjesto na vašoj početnoj stranici (ili bilo kojem dijelu vašeg web odredišta) i odstranite sve što je višak. Fotografije koje ipak odlučite ostaviti, prije objavljivanja prvo obradite i napravite kompresiju. Postoje brojni online alati koji vam mogu pomoći u tome bez velikog gubitka na kvaliteti.
  • Što se video zapisa tiče, pobrinite se da imate odgovarajuće programe koji ih pokreću, te da je uvijek riječ o najnovijoj inačici.
  • Ne zaboravite optimizirati vašu stranicu za sve vrste uređaja, tako da se prilagođava pregledavanju na stolnim i mobilnim uređajima.
  • Za kraj smanjite HTTP zahtjeve koji su potrebni pri učitavanju, kako bi odaziv bio što kraći.
  • Deaktivirajte nepotrebne pluginove i uklonite nepotrebne skripte.
  • Ne zaboravite validirati vaš CSS i HTML kod pomoću online alata.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here