Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
U praksi

Umrežavanja lanca opskrbe komunikacijom između strojeva

umrezavanje-lanca-opskrbe-internet-stvari-m2m
BizIT
Autor: BizIT

Pametnim upravljanjem lancem opskrbe može se jednostavno poboljšati učinkovitost poslovnih procesa i povećati zadovoljstva korisnika. Deutsche Telekom osigurao je poduzeću IZOMAT Ltd., proizvođaču dimnjaka, digitalna rješenja u tu, ali i u druge svrhe.

Komunikacija između strojeva (M2M):

Kada stručnjaci i profesionalci u industriji razgovaraju o toj novoj tehnologiji u okviru interneta stvari (IoT), često misle na proizvodnju i popratni IT. Uobičajeno se radi o sustavima i softveru za prodajna mjesta, o međusobno povezanim strojevima i pogonima te o samoupravljanim proizvodnim procesima u pametnim tvornicama.

Međutim, u industriji budućnosti ne okreće se sve oko inteligentnih tvornica. Riječ je i o mogućnosti zajedničkog rada izvan ureda i poduzeća. Pametne tvornice, kibernetičko-fizički sustavi i internet stvari nude nove prilike za suradnju i dodanu vrijednost. Integracijom različitih partnera u lanac opskrbe osiguravaju se veća fleksibilnost, složenost i brzina proizvodnog procesa, drugim riječima upravo ono što potrošači danas zahtijevaju.

Saznajte više o M2M i IoT

komunikacija-izmedu-strojeve-m2m

M2M: omogućavanje ekonomičnijih procesa

U umreženom lancu opskrbe zahtijeva se primjena i drugih informacijskih tehnologija jer je potrebno digitalizirati osnovne informacije i procese. Umreženi lanac opskrbe sastoji se od različitih pametnih uređaja i pametnih usluga koji komuniciraju preko M2M-a i pomoću kojih se isporučuju vrijedne informacije i analize za upravljanje lancem opskrbe. Ta nova tehnologija znači da je cjelokupni lanac opskrbe virtualno prikazan: podaci o razinama zaliha, tokovima robe i statusu sastavljanja neprekidno se prikupljaju i prate.

Koje su koristi toga? Puno ekonomičniji procesi. Umrežavanjem svojih lanaca opskrbe poduzeća mogu uštedjeti novac na troškovima upravljanja narudžbama, smanjiti troškove rukovanja materijalom i troškove držanja zaliha te istodobno osigurati visoku razinu dostupnosti proizvoda.

Primjer iz prakse: IZOMAT Ltd.

IZOMAT racionalizira logistiku robe pomoću M2M rješenja koje osigurava Deutsche Telekom.

Češko društvo IZOMAT Ltd. osnovano je 1992. i specijalizirano je za proizvodnju i postavljanje dimnjaka i sustava za klimatizaciju. Njegova široka korisnička baza uključuje vlasnike kuća, sektor nekretnina i velike dobavljače industrijskih dimnjaka i dimovodnih kanala. Kako bi ispunio zahtjeve različitih klijenata, IZOMAT je morao racionalizirati logistiku robe. Deutsche Telekom osigurao je M2M rješenje za međusobno povezivanje različitih dijelova lanca opskrbe te za njihovo povezivanje sa središnjom platformom preko interneta. Kao rezultat, sada svaki zaposlenik ima neposredan pristup statusima narudžbi i može korisnicima pružiti relevantne informacije.

Proces umrežavanja zapravo nije stao na upravljanju lancem opskrbe, već su, zahvaljujući sveobuhvatnom rješenju za IP telefoniju koje je osigurao Deutsche Telekom, svi zaposlenici poduzeća IZOMAT dobili pametne telefone na kojima mogu provjeriti, bez obzira na to gdje se nalazili, stanje narudžbi, svoju elektroničku poštu i sve druge radne materijale. „U rješenjima koja osigurava Deutsche Telekom primjenjuju se LTE i mobilna tehnologija u cilju unaprjeđenja usluge za naše korisnike uštedom vremena i troškova,” izjavio je Jaroslav Urbánek, tehničar za IT poduzeća IZOMAT.

Sigurno povezivanje

U prošlosti su poduzeća često imala problema s telefonskim i internetskim vezama. Danas se prodajni predstavnici mogu služiti uređajima kao što su pametni telefoni, tableti ili prijenosna računala ako se preko javne mobilne pristupne točke žele povezati s internetom. U kombinaciji s rješenjem u oblaku za pohranu podataka online, zaposlenicima je osigurana potpuna mobilnost tijekom rada, bez obzira na to jesu li kod kuće, na sastanku s klijentom ili u pokretu. Komunikacija među kolegama isto je tako poboljšana zahvaljujući tarifi u okviru koje su omogućeni neograničeni besplatni pozivi unutar pokretne i nepokretne mreže među svim zaposlenicima.

Još jedna bitna točka za IZOMAT bilo je unaprjeđenje njihova sigurnosnog sustava. Povezivanjem kamera i alarma u skladištima, tranzitnim zonama i na gradilištima s mobilnim podatkovnim sigurnosnim sustavom koji upozorava zaštitare na neuobičajene pojave služeći se komunikacijom između strojeva, poduzeće je puno učinkovitije zaštitilo svoje vrijedne objekte.

Autor: David Týr,
rukovoditelj za inovacije u jedinici za razvoj novog poslovanja.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.