Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

Vizualni branding ili rebranding uz minimalna ulaganja

vizualni-branding-rebranding-uz-minimalna-ulaganja.jpeg
BizIT
Autor: BizIT

Logotip, vizitka ili brošura uz minimalna ulaganja.

U nedostaku vremena, a i financija, poduzetnicima nedostaju osnovni prezentacijski elementi poduzeća – branda. U samom startu poslovanja to su: logotip, memorandum, letak, prezentacijska brošura, cjenik, lista se nastavlja… Paradoksalno, uvjeti poslovanja nikada nisu bili teži i kompleksni, a rješenja bi trebala biti sve jednostavnija i vremenski nezahtjevnija. Zato pri izradi prvih vizualnih elemenata treba razmišljati i o standardizaciji vizualnih elemenata za društvene mreže, e-mail potpise i npr. usklađivanju sa web stranicom.

U ovome članku prvenstveno pričamo o brandingu tj. dijelu brendinga koji se odnosi na vizualnu standardizaciju i dizajn u onoj mjeri koji je potreban malim i srednjim poduzećima.

Isto tako, željeli bi istaknuti činjenicu da je za izradu i standardizaciju brendinga dobro, pa čak i najbolje angažirati profesionalce.

I još nešto prije upuštanja u izradu…Trebali biste naučiti razlikovati vrste formata tj. grafičkih datoteka (fileova) te koji je pogodan za što.

Oblici grafičkih datoteka (fileova)

  • jpg – klasični format za fotografiju
  • png - foto oblik datoteke, ali koji omogućava transparenciju. Transparencija vam je potrebna jer ćete često željeti na fotografiju proizvoda ili usluge u neki od kuteva ili u obliku vodenog žiga staviti i svoj logotip (primjerice za objave na društvenim mrežama ili na web trgovinu za oznaku vlastitih proizvoda)
  • Vektorski formati - u načelu format datoteke (najčešće pdf generiran jednim od programa za grafičku obradu)


Najčešće metode izrade i aplikacije koje će vam pomoći

  • Online i cloud servisi - možete ih sami izraditi pomoću aplikacija koje koristite u browseru
  • Predlošci - kupovina predloška znači da možete mjenjati sadržaje, boje, fontove…gotovo sve elemente, no za to će vam biti potreban program ili osoba koja ga zna koristiti.
  • Angažman profesionalaca online – servisi koji omogućavaju da angažirate profesionalca/e online putem. Neke ćemo spomenuti u nastavku blogposta.
1. Kako do logotipa

Logotip je osnovni vizualni element koji će vas pratiti na svim ostalim medijima, kanalima i materijalima. Zato dobro razmislite i proučite osnovna pravila te odaberite željene boje, font i slično.

Kada gledamo okvire minimalnih ulaganja i brzine izrade, jednostavno logično rješenje mogu biti neki od sljedećih servisa.

Servis freelogodesign.org pruža mogućnost izrade na unaprijed definiranim dizajnima uz promjenu fontova, teksta i ikona. Download uratka u vektorima i maksimalnoj rezoluciji će koštati 39$.

Za one koji imaju pristup ili posjeduju programe za dizajn vektorima poput Adobe Illustratora, opcija je i preuzeti gotova često besplatne predloške koje mogu prilagoditi. Primjer takvog servisa je http://www.freepik.com/free-vectors/logo-templates.

Također, na istoj stranici postoji i cijeli niz predložaka brošura, posjetnica, letaka i ostalih grafičkih oblika.

Sljedeći način dolaska do novog logotipa je angažman profesionalca koji će izraditi logotip sa početnom cijenom od 5$ – naravno cijeli proces izrade provodi se online. Mišljenje? 5$ ipak nije dovoljno za ono što će vam trebati. Oblik logotipa, “fajla” koji dobivate su png. i jpg, koji nisu vektorski. U slučaju da se odlučite za ovaj vid realizacije odaberite skuplji paket koji se kreće od 30$ na više, jer njime dobivate vektorski oblik a time i rješenje za sve buduće potrebe implementacije.

2. Kako do print materijala

Brošure, katalozi, letci, narudžbenice… Lepeza potrebnih materijala je široka, a ovo su samo neki od problema kojima se susrećete: često se odlučuje za ad hoc izradu. Za dobar dizajn potrebno je vrijeme, prosječni tisak shopovi ne izrađuju pripremu za tisak u vektorskim formatima tj. dizajn koji je zadovoljavajući, zbunjujući su formati i uvjeti koje tisak zahtjeva… Zato potražite rješenje na neki od sljedećih načina:

  1. Upotreba neke od online aplikacija poput Canve
  2. Angažman osobe na servisima za pronalazak dizajnera i freelancera
  3. Kupnja predloška

Krenimo od predložaka. Koje su prednosti kupnje predloška? Prvenstveno izgled i raspored – možete vidjeti unaprijed te odabrati onaj koji vam odgovara temeljem viđenog.

Primjerice, tražite brošuru koja bi trebala imati cca. 8 stranica za opis i prezentaciju novih proizvoda. Sljedeći korak je pretraga i pregled predložaka ponuđenih u bazi. Mogućnosti je mnogo, bitno je da znate što želite i odaberete odgovarajući prema onome što želite prezentirati a i cijeni tiska za pojedine opcije. Primjeri ispod prikazuju dvije mogućnosti od mnogih.

Plan aktivnosti za lakšu realizaciju:

  1. Odlučite što želite istaknuti i na koji način (proizvode, usluge, cijene, tekstove…)
  2. Pretražite i pregledajte opcije, oblike dizajna i rasporeda te odaberite najpogodnije
  3. Uskladite svoj sadržaj sa dizajnom i rasporedom odabranog predloška
  4. Pronađite osobu ili program kojim možete napraviti potrebne izmjene
  5. Provjerite sve
  6. Spremi ste za tisak

Drugi način je angažman profesionalca dizajera na jednom od servisa. Slično kao i u slučaju logotipa cijene variraju prema veličini projekta i paketu “formata” koje dobivate po finalizaciji.

Treći način, a izvrstan uvod u standardizaciju za društvene mreže i web bannere je korištenje Cloud servisa poput Canve. Što vam nudi Canva? Predloške koje je moguće mijenjati u samom internet pregledniku (browseru), odabir fontova, ubacivanje fotografija (besplatnih i vlastitih), razne grafičke elemente i tekstove…Također nudi izvoz podataka (“export”) u formatima za tisak i online primjenu. Na ovaj način oni sa viškom vremena, dosta volje i dozom estetskog senzibiliteta mogu prepoznati Canvu kao idealan alat.

3. Kako do materijala za društvene mreže, web stranicu i oglase

Kao što je spomenuto u predhodnim retcima, Canva je možda najednostavniji alat koji može zadovoljiti širinu formata (potrebnih dimenzija) za različite društvene mreže a da zadovoljava uvjete jednostavnosti i “povoljne” cijene, zapravo mnogo opcija je besplatno.

Za listu potrebnih dimenzija fotografija za Facebook oglase posjetite https://www.facebook.com/business/ads-guide/ i za postove http://bit.ly/2cDlopG. Ova dva linka dovoljna su za spoznaju koliko toga je potrebno. Ono što je izvrsno kod Canve je što već ima predloške za česte i potrebne dimenzije.

Želite li standardizirati vizualne elemente na drugi način tj. posredstvom predložaka ili angažiranog dizajnera na jednom od servisa možete se naći u nizu situacija koje će biti vremenske zahtjevne.

Četvrta opcija možda je i najbolja ako imate potrebu učestalog ažuriranja profila, čestih promjena i veći broj kanala je angažman dizajnera koji će pružiti svu potrebnu podršku. A ako ste kvalitetno postavili standardizaciju i plan objava posao ćete olakšati i sebi i dizajneru.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here