Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Vrijednost poslovne suradnje – kako konkurenciju pretvoriti u poslovnog partnera

kako-konkurenciju-pretvoriti-u-poslovnog-partnera
BizIT
Autor: BizIT

Gledate li na sve kompanije koje vas okružuju isključivo kao konkurenciju, moglo bi se dogoditi da propustite izuzetnu priliku za proširenje vlastite ponude, a samim time i dobru zaradu.

Svi poslovni stručnjaci kažu kako je zdrava konkurencija dobra stvar. Ona vas tjera da budete bolji, da se nikada ne ulijenite i budno pazite što se događa na vašem ciljanom tržištu. No biti mala riba u svijetu velikih poslovnih grdosija nije jednostavno, zato svoj poslovni plan trebate razvijati pametno i domišljato. Jedna od prednosti malih i srednjih kompanija je ta što se relativno jednostavno mogu udružiti i ponuditi usluge i proizvode za koje velikima treba više vremena i papirologije. Dok je u vašem malom kolektivu od stiska ruke do finalne realizacije potreban tek koji dan, velike korporacije zasigurno će potrošiti mnogo više vremena kako bi prije finalizacije izvršile sve proračune i dobile sva odobrenja za neku novu ideju.

Dobro osmišljena suradnja može generirati mnoštvo novih ideja i stvarati nove potrošačke navike ako se dobro plasira na tržište. Slučajan susret na nekom domjenku ili zajedničko sudjelovanje na stručnoj konferenciji neka su od idealnih okruženja u kojima nastaju takvi projekti. Zato iskoristite svaku priliku za networking i širenje svoje mreže poznanstava, jer nikada ne znate kada će vam neočekivani susret donijeti novog poslovnog partnera.

Sve koristi poslovne suradnje

Koliko god vaša baza klijenata bila velika, uvijek može biti veća, zar ne? No marketinški budžeti ipak nisu bezgranično veliki, pa svaka pomoć dobro dođe. Spojite li snage s kompanijom koja naizgled nema mnogo dodirnih točaka s onim što vi nudite, možete doći do klijenata koje vaš marketing nikada ne bi uspio zahvatiti. Vodite li mali kozmetički salon u Hrvatskoj, teško ćete vidjeti koristi od oglašavanja prema inozemstvu. No spojite li se s lokalnim hotelima ili iznajmljivaćima smještaja u domaćinstvu, tijekom sezone mogli bi profitirati upravo od stranih gostiju. Oni nemaju vremena ni volje pretraživati svoju novu okolinu u potrazi za uslugama koje vi nudite, zato vaša prisutnost na pravom mjestu u pravo vrijeme može biti od presudne važnosti. Iznajmljivač ili hotel koji nema vlastiti kozmetički studio na ovaj način proširuje svoju ponudu i nudi dodatnu vrijednost gostu, dok vi možete doći do nove mušterije uz minimalna ulaganja u reklamne letke i simobolični popust koji ćete ponuditi gostima baš tog smještaja.

kako-konkurenciju-pretvoriti-u-poslovnog-partnera-1

Imate li dobrih ideja, al ne i previše sredstava da ih realizirate, uvijek pripazite na projekte poput Moj Zaba Start i sličnih koji potiču inovacije i suradnju. Jedna od njihovih poznatijih akcija je dobila priličan odjek u javnosti spajanjem mladih dizajnera s iskusnim obrtnicima. Na taj su način promovirali hrvatski proizvod spojivši dvije strane iste branše, a koje se inače ne bi imale prilike susresti. Obrtnici su dobili svježe ideje i priliku da svoju ponudu usklade s modernom potražnjom, a ipak zadrže svoj originalni izričaj. Mladi dizajneri iz ove su suradnje izašli bogatiji za iskustvo tradicionalne izrade koju ne mogu zamijeniti ni tvornice ni napredni roboti. Samom prijavom na projekt svi uključeni dobili su dodatnu reklamu i priliku da svoje dotadašnje, ali i buduće radove naprave dostupnijima široj javnosti kroz veliku medijsku podršku.

Imate li OPG koji proizvodi domaće sokove, zašto svoje proizvode ne biste ponudili ugostiteljskim objektima uz personalizaciju. Tako specijalno za njih možete osmisliti kombinacije okusa s unikatnim imenima i u originalnoj ambalaži. Možda niste multinacionalna kompanija, ali ugostitelj s kojim surađujete barem zna da s vama ima vlastiti unikatni proizvod koji se ne može dobiti nigdje drugdje. Dovoljno da mu se ljubitelji vašeg soka počnu vraćati, a i da pokojem usmjeri na vašu adresu za veće potrebe.

Upustite li se u poslovna partverstva, uvijek budite svjesni da se sve dijeli na pola – kako zasluga, tako i troškovi. Sredstva koja ste mislili uložiti u promociju proizvoda, na ovaj način možete doslovno prepoloviti, jer će ih druga strana preuzeti kao dio poslovnog dogovora. Imate li web trgovinu, zašto se ne biste povezali s firmom koja vrši dostavu, te na taj način kroz dugoročnu suradnju smanjili troškove. Uz njihove manje cijene dostave, svojim kupcima možete ponuditi i gratis dostavu nakon određenog iznosa. Dostavna služba, s druge strane, na ovaj način može doći do svih vaših klijenata koje će zadiviti svojom brzom uslugom, te pridobiti nove klijente.

Društveno koristan rad kao višestruki benefit

Filantropija vam se može višestruko isplatiti – osim što radite dobro djelo za nekog kome je to stvarno potrebno, ujedno svoj brend poistovjećujete s dobrom svrhom. Čak i ako nemate konkretna novčana sredstva koja bi uložili u humanitarne svrhe, dovoljno je da ponudite svoje usluge i uložite tek vrijeme i dobru volju. Primjerice, vaš frizerski salon može ponuditi akciju besplatnog šišanja za djecu bez roditeljske skrbi i na taj simboličan način im dati do znanja da vam je stalo. Vaš restoran može organizirati redovite večere za beskućnike ili one slabijeg imovinskog stanja, a osim što ste nahranili gladne, ujedno vam neće ostati višak hrane koju biste ionako bacili na kraju radnog vremena.

 kako-konkurenciju-pretvoriti-u-poslovnog-partnera-2

Ovog su ljeta požari poharali i previše prekrasnih dijelova naše države, a heroji koji se s njima svakodnevno bore i riskiraju svoje živote ne mogu biti dovoljno plaćeni, niti im se možemo dovoljno zahvaliti za to što nas štite. Imate li proizvoda koji bi im mogli pomoći, zašto ih ne bi donirali vatrogascima? Zasigurno će vam biti zahvalni i na najmanjoj sitnici, a potrošači će vas vidjeti kao društveno odgovornu osobu kakvi i jeste, te vam stoga i sami pokloniti svoje povjerenje kao znak podrške.

Održivi projekti donose dugoročne rezultate

Prvi hrvatski catering za klince, Kliklop, došao je na odličnu ideju. Hranu koju sezonski nabavljaju od hrvatskih dobavljača i malih OPGova, na kraju se dostavlja školama i vrtićima. Na ovaj način svi profitiraju – proizvođači imaju stalnog klijenta, a djeca uče o zdravoj prehrani i na svakodnevnom meniju su im sezonski proizvodi kontroliranog podrijetla. Primjer je to održivog projekta koji može trajati godinama i svi su na dobitku.

O održivom razvoju govori i politički program EU, koji u Članku 3. Ugovora kaže kako će Unija raditi na održivom razvoju Europe na temeljima uravnoteženog gospodarskog rasta i stabilnosti cijena, visoko konkurentnog društvenog tržišta s ciljem pune zaposlenosti, društvenog napretka i visoke razine očuvanja i unaprjeđenja kvalitete okoliša. Svijet već ide u tome smjeru, pa je krajnje vrijeme da se svi preusmjerimo na takav način razmišljanja.

ICT Business Partner – informatička rješenja za budućnost

Inovativni ste i puni elana, entuzijazma i svježih ideja? Uspješni ste u onome što radite, no htjeli biste partnera na kojega se uvijek možete osloniti, bilo da je riječ o zajedničkom razvoju novih usluga i proizvoda, razvoju vaše nove usluge ili proizvoda, stalnim edukacijama, praćenju tehnoloških trendova ili samo želite najbolje iskoristiti pozitivne učinke zajedničke suradnje?

ICT partnerski program Hrvatskog Telekoma usmjeren je stvaranju poslovne suradnje za korisnike svih veličina i iz svih branši. Osnova programa je da svi partneri HT-a pružaju profesionalnu podršku za HT ICT usluge po sistemu „ključ u ruke“, a HT im nudi podršku koja će im olakšati korištenje svih, a ponajprije cloud usluga. Ovaj program partnerima omogućuje novi rast prihoda, proširenje prodajnih kanala, marketinšku podršku, stalne edukacije i snagu sinergijeske prodaje.

Najviše benefita dolazi sa statusom ICT Premium Business Partnera (pruža IT podršku prema zahtjevu poslovnog korisnika, prodaje ICT usluge, a model se temelji na načelu provizija od prodaje HT usluga), no postoje i ostali odnosi koji su prilagođeni potrebama svakog pojedinačnog poslovanja. Tako Enterprise partner sudjeluje u razvoju novih rješenja, dok je HT odgovoran prema korisniku. Cloud partner u suradnji s HT-om razvija rješenja za poslovne korisnike, a model suradnje temelji se na podjeli prihoda. Powered by Cloud partner je onaj koji se u svojim rješenjima koristi HT-ovom infrastrukturom, prodaje i podržava svoju aplikaciju, dok se HT brine o dostupnosti i mjerljivosti iste. Tu je i ICT Business partner koji prodaje HT ICT usluge za poslovne korisnike, a posluje putem provizije.

Uz ovakav model partnerstva, moguće je usredotočiti se na svoju primarnu djelatnost i uslugu, dok je suradnja s Hrvatskim Telekomom samo dodatni benefit koji donosi brojne pogodnosti.

Saznaj više

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.