Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing Tech Hack

Zanima vas eCommerce? Pokrenite vlastitu web trgovinu!

eCommerce-pokrenite-web-trgovinu
BizIT
Autor: BizIT

48% domaćih web trgovaca prometuje s prihodom do 300.000 kuna – njih 14% dosegne promet do milijun kuna, dok 20% prijavljuje promet od jednog do tri milijuna kuna, a čak 14% njih ima promet iznad 3 milijuna kuna.

Sve što trebate znati o pojmu eCommerce, te koje su prednosti i mane web trgovine, već smo pisali. Ako ste zaključili kako je ovo pravi oblik poslovanja za vas, vrijeme je da poduzmete i konkretne korake. Bilo da je riječ o trgovini koja posluje isključivo online ili dodatku vašem „normalnom“ dućanu, stvari na koje trebate pripaziti su jednake. Zato krenite korak po korak, a prije svega se konzultirajte sa svojim računovodstvom i odvjetnicima, kako bi bili sigurni da pokrivate sve zakonske zahtjeve i propise, poput prilagodbe poslovanja GDPR odredbi Europske Unije, čije vas nepoštivanje može koštati milijunskih iznosa.

Odabir domene

Radi li se o već postojećem brandu, odabir imena web odredišta same trgovine ne bi vam trebao predstavljati problem. Važno je da ne bude dugačko, da se lako pamti i da ima veze s vašim brandom ili onim što prodajete. No želite li se u potpunosti maknuti od dosadašnje tematike poslovanja, možete odabrati i nešto sasvim novo. Svakako razmišljajte kao potencijalni kupac, pa razmislite biste li prije zapamtili domenu poput www.velikatrgovinasvimeisvacimstozelite.eu.com ili je jednostavnije nešto u stilu www.mixandshop.com?  Imajte na umu da je većina atraktivnih imena već odavno zauzeta kada je o domenama riječ. Zato se oboružajte strpljenjem i maštom te krenite istraživati one slobodne i reagirajte što prije kako bi ih zakupili na vrijeme. U tome vam mogu pomoći stranice poput Bust A Name i Domainr koje će vam reći je li vaša željena verzija slobodna, dok će alati kao što su Dot-o-Mator i Name Mesh pronaći varijacije imena na osnovi unesenih ključnih riječi.

Web prostor kao poduzetnička platforma ovog doba, neizostavan je element za vašu konkurentnost i vidljivost na tržištu.

Budite dostupni klijentima od 0-24, 365 dana u godini!

Trebate registrirati internet domenu ili kvalitetan i pouzdan web hosting?

Saznajte više

Ecommerce platforma

Tijekom začetka web poslovanja, bilo je potrebno mnogo više muke i znanja kako bi se uspostavila web trgovina, no danas postoje već spremne platforme čija su obilježja prilagođena različitim tipovima poslovanja. Za početak, tu su platforme s otvorenim kodom, koje u potpunosti možete prilagoditi svojim potrebama, dok ćete hosting i domenu rješavati sami:

Magento – daje potpunu kontrolu nad dizajnom i funkcionalnostima stranice, s velikim izborom tema i predložaka. Osnovna verzija je besplatna, dok se dodaci naplaćuju, a prednost mu je i izrada stranica na više jezika, ovisno o lokaciji korisnika.

WooCommerce – plugin za WordPress koji pretvara vašu stranicu u funkcionalnu web trgovinu. Besplatan za preuzimanje i instalaciju i spaja se sa svim najvećim payment gateway sustavima. Teme i dodaci se plaćaju posebno.

OpenCart – vjerojatno najjednostavnija open source platforma za osnovne korisnike, te popularna među startupovima. Ima mnogo manje funkcionalnosti u usporedbi s jačim servisima poput Magenta, no pogodna je za početnike.

Želite li jednostavniji pristup, s već riješenim davateljem domene, no s mnogo manje mogućnosti prilagodbe i korištenjem već napravljenih predložaka, možete birati između nekoliko najpopularnijih platformi:

Shopify – plaforma koja vam nudi sve što trebate za online prodaju, bilo da se radi isključivo o web trgovini ili izložbenom prostoru za offline kupovinu, a pruža i podršku za društvene medije. Cijene kreću od 9 dolara mjesečno.

BigCommerce – daje mogućnost prilagodbe stranice, kontrolu nad slanjem robe i plaćanjem, kao i mogućnost prodaje na platformama poput eBaya, Amazona i Facebooka, a sve to platit ćete najmanje 29,95 dolara mjesečno.

Squarespace – Za minimalno 12 dolara mjesečno, ovisno o odabranim funkcionalnostima, možete sami složiti svoju trgovinu. Korisnicima se najviše sviđa mnoštvo predložaka čiji profesionalni izgled mogu postići i potpuni početnici.

Payment gateway

payway-online-naplata-internet-trgovina

Jednom kada dođe vrijeme za transakciju između kupca i vaše trgovine, trebat će vam i pouzdan payment gateway sustav. On posreduje između obje strane i omogućuje sigurnu naplatu, a trgovac nema pristup osjetljivim podacima kupca. Jedan od takvih sustava je PayWay, koji je u potpunosti prilagođen hrvatskom korisniku i daje najbolji omjer uloženog i dobivenog. Neki od poznatih sustava su i PencePay, Wspay i CorvusPay, a razlikuju se po godišnjim članarinama, postotku naknade od svake transakcije i karticama koje podržavaju.

Saznajte više o Pay Wayu

Alati za društvene mreže

Samo zato što imate web trgovinu. Ne znači da će se ljudi na njom magično sami stvoriti. Jedan od najboljih načina promocije je i kroz društvene mreže. S obzirom da vjerojatno nećete imati vremena koordinirati ih sve u isto vrijeme, u pomoć vam priskaču alati za društvene mreže koji automatiziraju potrebne procese. Unaprijed postavljene objave bit će lakše uz Buffer, dok će Pablo namjestiti tekst na vašu fotografiju i pripremiti objavu u rekordnom roku. Tu su i sofisticiraniji alati koji mogu itekako olakšati poslovanje, a sve o njima možete pročitati ovdje.

Korisnička podrška

komunikacija-s-korisnicima

Kada poslujete s ljudima, budite sigurni da će doći do mnogo nesporazume i problema, a bit će potrebno i mnogo pojašnjavanja stvari za koje ste mislili da ste već dovoljno objasnili. Zato vam je potrebna profesionalna korisnička podrška, kako bi kupci bili zadovoljni čak i kada sve ne ide po planu. Želje i potrebe svojim kupaca pratite pomoću CRM sustava koji sve relevantne podatke drži na jednom mjestu i omogućuje vam upravljanje istima po potrebi. MiniCRM automatizira prodaju i marketing, te se jednostavno integrira s aplikacijama poput maila ili DropBoxa. Nešto kompleksniji sustav za naprednije korisnike je Microsoft Dynamics CRM, koji integrira CRM s korisničkom podrškom poput call centra. Ako vam trebaju samo agenti koji će primati pozive, no nemate prostora i resursa za profesionalni call centar, razmislite o najmu Call Centra Hrvatskog Telekoma – aktivira se u roku od pola sata, plaćate samo koliko koristite, te možete birati i između naprednih opcija kako se vaš posao bude razvijao i rastao. Želite li svojim korisnicima pružiti samo mogućnost chata uživo, za vas su aplikacije poput ClickDeska. Još jedan bitan faktor kvalitetne korisničke podrške jest, kako je napomenula Rahela na našoj Facebook stranici, odabir pravog partnera za distribuciju, odnosno dostavu vaših proizvoda jer sve što se čeka duže od 2-3 dana za krajnjeg korisnika je neugodno iskustvo. 

Alati za fotografije

Osim dobrih opisa proizvoda i njihovim karakteristika, ono što najviše motivira potencijalne kupce da postanu stvarni potrošači su fotografije proizvoda. Zato se potrudite da vaša trgovina izgleda više kao profesionalno mjesto, a manje kao mali oglasnik. Ako već nemate usluge profesionalca na raspolaganju, uložite u kvalitetan aparat i odvojite vremena kako bi se upoznali sa softverom za obradu fotografija. Photoshop je možda moćan alat, no nema svatko vremena i volje da se upozna sa svim njegovim tajnama. Srećom, postoji mnogo jednostavnijih, a često i besplatnih ili barem jeftinih programa koji vam mogu pomoći. Ako vam je potrebna pomoć, potražite je u članku besplatni online alati za obradu i kreiranje fotografija.

kako-na-web-google-analytics-web-stranica

Metrike i analiza

Samo zato što vam se čini da dobro poslujete, ne znači da ne možete još bolje. Isto tako, ukoliko vam uopće ne ide, vrijeme je da doznate u čemu griješite. Svaki online projekt koji želi biti profitabilan mora uložiti vrijeme i resurse u dobru analitiku, te pratiti metrike koje pokazuju kako i zašto poslovanje funkcionira na određeni način. U svakom trenutku morate znati kako i zašto ljudi dolaze na vašu stranicu, gdje se najviše zadržavaju, što ih zanima, a na što nikada ne obraćaju pozornost. Jedino tada ćete znati kojim dijelovima vaše web trgovine se isplati dodatno posvetiti, a kojih se trebate što prije riješiti. Jedan od najpoznatijih i najraširenijih alata za to je Google Analytics, digitalni alat pomoću kojeg možete pratiti koliko je isplativo vaše ulaganje u online oglašavanje, tko sve posjećuje vašu trgovinu i kada najviše dolaze. Ovaj alat je poprilično moćan i besplatan, no zahtjeva podrobno upoznavanje sa svim funkcionalnostima kako bi ga mogli pravilno koristiti.  Svoje kupce možete upoznati i putem Heat Mapa, naprednom analitikom kretanja. Tako možete doznati gdje vaši kupci najviše zadržavaju pozornost, u koje doba dana najviše kupuju i koje lokacije se isplati gledati kao potencijalna mjesta za nove trgovine. KISSmetrics vam daje bihevioralnu analizu i platformu pomoću koje možete razumjeti što ljudi rade na vašoj stranici, a na temelju tih podataka im se automatski šalju mailovi s preporukama za buduće kupnje.

Koncept web trgovine u svijetu je sve popularniji, a u Hrvatskoj je tek u zamahu i čekaju se njegovi najveći rezultati. Što god mislili o takvom načinu poslovanja, trendovi su neumoljivi i ovo će ubrzo postati uvriježeni način kupnje koju će birati nova generacija koja je odrasla s mobilnim uređajima u rukama.

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj