Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Alati i oglašavanje Internet marketing

Zašto biste trebali koristiti Google My Business marketinški alat

google-my-business-1
BizIT
Autor: BizIT

Kompletan marketinški vodič za otvaranje Google My Business profila.

Što je Google My Business? Trebate informaciju? Rok – sad i odmah, možda još jučer! Vrlo vjerojatno kao i većina ljudi tražite ju putem interneta, točnije tražilice koja će vam ponuditi upravo ono što tražite bez obzira radi li se o mjestu koje nudi najbolju kavu u gradu, vulkanizeru, frizeru ili knjigovodstvenom servisu. Na vrhu rezultata pretraživanja naći će se lokalni ponuđači (odnosno podaci tvrtke – najčešće naziv tvrtke, adresa, broj telefona, web stranica i radno vrijeme), a za razliku od plaćenih oglasa, GMB (Google my Business) alat za tvrtke je besplatna. Ako želite da svi oni koji trebaju informaciju, proizvod ili uslugu vide upravo to što vi nudite, iskoristite ovaj alat kako bi potencijalni korisnici mogli naći put do vas. GMB je alat za tvrtke koji omogućava da se na vrhu rezultata pretraživanja u Google tražilici prikažu podaci tvrtke poput adrese, broja telefona, web stranice i radnog vremena. Klijentima to itekako olakšava izbor i nudi odgovor na najvažnija pitanja. Gdje ste, što nudite, kad radite i kontakt za dodatne informacije. Ako niste na vrhu ili u top 10 ponuda, gubite brojne potencijalne klijente, jer Google je postao izvor informacija kojem se vjeruje.

A sve je to besplatno!

sto-je-google-my-business

Što je Google My Business (GMB)

Zašto bi vam uopće trebalo biti stalo do Google My Business

GMB je najjednostavniji način da objavom informacija vaše tvrtke i ponude na prikaz lokalnih rezultata klijenti vide što žele, te im ujedno omogućavate da vas pronađu i dožive kao tvrtku koja im treba i kojoj mogu vjerovati pri donošenju odluke. Imajte na umu da samo ime tvrtke nije dovoljno jer novi klijenti ne znaju točan naziv vaše tvrtke, već pretražuju internet prema vrsti djelatnosti, određenom proizvodu ili lokaciji koja im odgovara, a ako vas ne vidi na putu svoje pretrage učinili ste propust prilikom unošenja dovoljnog broja podataka o vašem poslovanju. Što više podataka unesete, veće su šanse da ćete privući nove klijente koji još uvijek ne znaju za vas. Kao alat internet marketinga, Google My Business omogućava da ponudite uslugu klijentima koji trebaju upravo to što nudite. Olakšajte im da vas pronađu!

  1. Budite vidljivi na karti! S obzirom na to da imamo sve manje vremena, prvenstveno nas zanimaju najbliže opcije, stoga je neophodno da vaša tvrtka bude vidljiva na mapi jer sama adresa ne znači mnogo. Pogled na kartu govori znatno više. Od trenutka kada netko prvi put čuje za vas, pa sve do trenutka kada će vas preporučiti drugima, prikaz na Google karti omogućava da svi koji prvi put dolaze k Vama mogu na karti zatražiti upute (posebno ako vas je teže naći) te mogu bezbrižno uz navigaciju stići do vas.
google-my-business-pretraga-na-karti

Google My Business – pretraga na karti

 

  1. Budite bolji od konkurencije! Slobodno otvorite Google tražilicu i upišite ključne pojmove pomoću kojih bi našli vašu tvrtku. Tako ćete dobiti uvid u sve što nudi vaša konkurencija, te priliku da vaša ponuda bude bolja. Istaknite u čemu ste jedinstveni i zašto je upravo vaša usluga bez premca.
  1. Koristite fotografije! S obzirom na to da smo vizualna bića te da je većini ljudi bitan ambijent prije nego li odu na određeno mjesto (pogotovo ako je riječ o ugostiteljskim objektima) vole vidjeti kakva ih atmosfera čeka. Vaši dosadašnji klijenti također mogu objaviti fotografiju i recenziju unutar Google My Businessa. Više dobrih fotografija i pozitivnih iskustava znači i više novih klijenata.

testimonijali-preporuke-google-my-businessjpg

  1. Budite interaktivni! Napravite korak više te izradite post u kojem predstavljate novitete, usluge, akcije i razne novosti. Pokušajte koristiti video objave, jer danas je oglašavanje bez videa nezamislivo (ne postoji bolji način da privučete, zainteresirate i komunicirate s klijentima). Nikad, ali nikad nemojte ignorirati njihove upite, kritike i pohvale. Komunicirajte, ispričajte se, zahvalite i budite pristojni.


Vezani članak: Moć preporuke – kako tuđa iskustva mogu povećati vašu prodaju


Kako otvoriti Google My Business profil

Ako mislite da vam je za otvaranje GMB accounta potreban stručnjak, varate se. Stvar je toliko jednostavna da je prateći ovih nekoliko koraka može riješiti i dijete u vrtiću :).

  1. Logirajte se u Google Account koji želite povezati s vašim poslovanjem (ako ga nemate otvorite ga)
  2. Otiđite na google.com/business i odaberite Start now (gornji desni kut)
  3. Unesite ime vaše tvrtke
  4. Unesite adresu
  5. Ako ne želite da klijenti dolaze k vama, već vi nudite uslugu dolaska ili dostave označite polje “I deliver goods and services to my customers”. A ako radite od kuće i ne želite da vaša adresa bude javna odaberite opciju “hide my address”.
  6. Odaberite kategoriju poslovanja, pokušajte odabrati onu koja najpreciznije opisuje vašu djelatnost
  7. Objavite broj telefona, radno vrijeme i web stranicu
  8. Zadnji korak je verifikacija, ako niste sigurni u sve što ste objavili ili još uvijek ne želite objaviti ponudu unutra GMB opcije odgodite opciju tako što ćete kliknuti na “Try different method” i zatim “Later”.

 

Kako verificirati Google My Business profil

Potvrdom osiguravate točnost podataka o svojoj tvrtki na cijelom Googleu te time osiguravate da vaša tvrtka bude među onima koje korisnici smatraju uglednima. Verifikacija vas ujedno štiti od svih koji bi se mogli lažno predstavljati u vaše ime ili kao predstavnici vaše tvrtke. Dok ne dovršite potvrdu nećete moći uređivati podatke o tvrtki koji se prikazuju na Googleovim ponudama. Postoji nekoliko načina na koji možete verificirati vaš GMB profil.

Verifikacija putem dopisnice

Kako biste profil tvrtke potvrdili dopisnicom, unesite adresu tvrtke na Google My Businessu, te ćete dobiti dopisnicu s kontrolnim kodom koja stiže u roku od 14 dana na vašu adresu.  Prije nego li zatražite potvrdu profila dopisnicom, provjerite je li adresa tvrtke u skladu sa smjernicama za unos adrese.

Nemojte uređivati naziv, adresu ni kategoriju tvrtke niti zahtijevati novi kod dok čekate dopisnicu s potvrdom.

Kako biste zatražili dopisnicu putem računala, slijedite ove korake :

  1. Prijavite se na Google My Business.
  2. Odaberite tvrtku koju želite potvrditi, a zatim kliknite Potvrdi odmah.
  3. Na zaslonu za slanje zahtjeva za dopisnicu provjerite je li vaša adresa točna. Ako adresa nije točna, uredite je prije nego što zatražite dopisnicu. Možete dodati i Izborno ime kontakta kako biste osigurali da će dopisnica stići do vas.
  4. Kliknite Pošalji dopisnicu.
  5. Provjerite je li dopisnica stigla. Većina dopisnica stigne u roku od 14 dana. Nemojte uređivati naziv, adresu ni kategoriju tvrtke niti zahtijevati novi kôd dok čekate. To može uzrokovati kašnjenje u postupku potvrde.

Kako biste unijeli kontrolni kod, učinite sljedeće:

  1. Nakon što primite dopisnicu, prijavite se na Google My Business.
  2. Ako imate više lokacija, otvorite onu kojom želite upravljati.
  3. Na izborniku kliknite opciju Potvrdi lokaciju ili kliknite gumb Potvrdi odmah.
  4. U polje Kod unesite peteroznamenkasti kontrolni kod s dopisnice.
  5. Kliknite Pošalji.

Ako ne primite dopisnicu, možete zatražiti novu

Verifikacija preko telefona

Ako vaša tvrtka ispunjava uvjete za dobivanje kontrolnog koda telefonom, kad zatražite potvrdu prikazat će se opcija Potvrda telefonom.

Kako biste putem mobilne aplikacije potvrdili profil svoje tvrtke, slijedite ove korake:

  1. Otvorite aplikaciju Google My Business.
  2. Dotaknite Nazovite me odmah.
  3. Unesite kod iz poruke, a zatim dotaknite strelicu .

Nakon što unesete svoj kod, podaci o vašoj tvrtki moći će se prikazivati u pretraživanju, na kartama i drugim Googleovim uslugama.  

Verifikacija putem emaila

Ne mogu sve tvrtke potvrditi svoje profile emailom. Ako ne vidite tu opciju, pokušajte s drugom metodom potvrde. Prije nego pokušate izvršiti potvrdu profila tvrtke emailom provjerite možete li pristupiti email adresi prikazanoj na zaslonu za potvrdu. Ako možete ovo su koraci koje trebate odraditi.

  1. Ako nakon izrade profila želite potvrditi tvrtku, otvorite Google My Business, odaberite tvrtku koju želite potvrditi i kliknite Potvrdi odmah.
  2. Kliknite “E-pošta” na popisu opcija potvrde.
  3. Provjerite svoju e-adresu.
  4. Kliknite gumb Potvrdi u e-poruci za potvrdu. (Kôd iz e-poruke možete unijeti i na nadzornoj ploči Google My Businessa.)

Trenutna potvrda  

Kako biste odmah potvrdili profil tvrtke, provjerite jeste li prijavljeni na Google My Business s računom koji ste upotrijebili za potvrdu web-lokacije na usluzi Search Console. Neke kategorije tvrtki možda ne ispunjavaju uvjete za trenutnu potvrdu.

Skupna potvrda (dostupna za tvrtke s deset i više lokacija)

Ako upravljate s 10 ili više lokacija iste tvrtke, možda možete zatražiti skupnu potvrdu profila tvrtke. Saznajte više o tome kako skupno potvrditi 10 ili više lokacija.

verificiranje-Google-My-Business-accounta

Nove značajke Google My Business alata u 2018


Ako već koristite GMB onda znate da je ovaj besplatni servis odličan za poslovanje, no to ne znači da ne trebate pratiti trendove i promjene. Kada ste zadnji put optimizirali svoj račun? Znate li za novitete koje je Google razvijao posljednjih devet mjeseci? Ako ne znate vrijeme je da se upoznate s četiri odlične značajke.

1.Q&A (pitanja i odgovori)

Pitanja i odgovor omogućuju korisnicima da postavljaju pitanje izravno unutar unosa poslovne djelatnosti. Ta pitanja mogu biti specifičnih upiti vašoj ponudi, ponekad će to biti i besmisleni komentari ili već očite stvari poput radnog vremena, klijent može pitati što god želi.  Kao vlasnik tvrtke možete se prijaviti na mobilnu aplikaciju kako biste odgovorili na ta pitanja ili zabilježili ne-legitimne komentare ili pritužbe. Najučestalija pitanja i odgovori, baš kao i komentari će biti rangirani i dostupni javnosti. Potrudite se imati što manje nezadovoljnih klijenata.

  1. Opišite poslovanje

Google je ponovno omogućio vidljive poslovne opise unutar unosa podataka o poslovnoj djelatnosti. Opisi su nekad bili vidljivi elementi unutar GMB-a, a na sreću mnogih to će ponovo postati. Vlasnici tvrtki sada mogu plasirati opis poslovanja  od 750 znakova. Ako odlučite napisati više, uštedite si vrijeme jer vaš će opis biti skraćen. Budite preciznim zanimljivi i jasni.

  1. Google Posts

Podijelite informacije o vašim novim proizvodima i ponudama, nadolazećim eventima ili samo naslutite da stiže nešto novo i zanimljivo. Uz ovu opciju pojednostavljeno je dijeljenje fotografije te teksta (100 do 300 znakova) s kojima će te se lako promovirati. Ako niste sigurni što bi htjeli objaviti ili ne znate što objaviti, ne brinite ekipa iz Googla vam čuva leđa jer kad se ulogirate na GMB vidjet će te postove kompanija sličnih vama koji vam mogu poslužiti kao inspiracija.

  1. Video

Jedna slika govori tisuću riječi, video još više. Od sad na GMBu možete podijeliti video u trajanju od 30 sekundi. S obzirom na to da je video oglašavanje postalo izuzetno popularno te bitno je kakav će te video objaviti. Ako niste ekspert i nemate ideje, za prvi put bi bilo dobro angažirati nekog s iskustvom tko zna kako poruku sažeti u svega 30sec, te ju učiniti vizualno atraktivnom. Ovo je najzahtjevniji segment GMBa, stoga se ne libite tražiti pomoć.


google-my-business-2

Budite redovni u objavljivanju i ažuriranju kako bi vam se klijenti vraćali. Komunicirajte s njima i brinite o svojim ocjenama i ugledu koji uživate na GMB-u. Registracija kao i usluga je potpuno besplatna, nemojte čekati, već danas kreirajte profil svoje tvrtke i unaprijedite poslovanje.

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj