Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Internet marketing

Zašto se influencer marketing kao najbrže rastući kanal oglašavanja može isplatiti malom poduzeću

influencer-marketing
BizIT
Autor: BizIT

Još nemate influencera? Doznajte zašto je suradnja s njima bitna, te koje benefite ostvaruju za mala poduzeća.

Vremena se mijenjaju pa tako i oglašavanje. Potrošači sve manje vjeruju plaćenim oglasima, već su “oguglali” na sve marketinške zamke, a lagano im je dosta i targetiranih oglasa. Godine i godine istih reklama za iste proizvode dovele su do nepovjerenja u šarene sekunde, a samim time sve više jača povjerenje u preporuku ljudi koji su nam “bliski”.  Upravo su iz tog nepovjerenja prema oglašavanju na scenu stigli influenceri, koji su razvojem društvenih mreža postali ljudi od povjerenja. Korak po korak, sa svojim su vjernim pratiteljima ili fanovima stvorili jaku vezu, a baš zbog toga što je riječ o “običnim ljudima” potrošači im više vjeruju. I dok još uvijek postoje mala poduzeća koja strahuju od influencer marketinga, sve je više onih koji su prepoznali trend, te su svoje povjerenje dali upravo njima. Glavni kamen spoticanja malih poduzeća i suradnje s influencerima je mišljenje kako je takav vid oglašavanja izuzetno skup. Isto tako vlasnici poduzeća misle da se influenceri rade samo s velikim poduzećima, poznatim brendovima, te da će objaviti samo jednu sliku i to je to. No, to nikako nije istina, a mala poduzeća itekako mogu profitirati od suradnje s njima. Ako se pitate je li ovakva vrsta marketinga za vas, imamo nekoliko jednostavnih pitanja za početak.

Je li vaša konkurencija uspješnija od vas na društvenim mrežama? Trošite li dio vašeg budžeta za oglašavanje na društvene mreže i AdWordse bez značajnih rezultata? Želite li u kratkom periodu privući nove potrošače?  Ako su odgovori da, onda više nemate o čemu razmišljati osim o tome koji je influencer marketing dobar za vas.

koristi-od-influencera

Postoje influenceri za sve niše, bilo da se radi o sportu, turizmu, prehrani, modi, kućnim ljubimcima, putovanjima, noćnom životu, roditeljstvu, glazbi….što god vam padne na pamet influenceri su pokrili. Oni uspješni znaju kako integrirati kampanju koju podupiru u svoj medij bez da izgleda kao plaćeni oglas i izazove sumnju. Ovakav način marketinga sve je popularniji te osigurava brzi doseg, bolju komunikaciju i originalan sadržaj. Premda Hrvatska nema puno velikih influencera, i oni mali itekako su značajni, a ova vrsta oglašavanja stalno raste. Ako planirate angažirati influencera, ovo su osnovne smjernice koje morate znati za uspješnu suradnju.

  • Kriteriji prije svega! Vaš brend i ugled vašeg brenda uvijek mora biti na prvom mjestu i nije svejedno uz koga ćete vezati vaše ime. Odaberite osobu koja utjelovljuje vaše vrijednosti,a potom definirajte čimbenike poput očekivanog dosega, relevantnosti i interakcije.
  • Prezentirajte vaše želje i ideje! Vrlo je bitno i influenceru i vama – jasno definirati što očekujete od suradnje. U samom startu stavite sve crno na bijelo, vaša očekivanja, opseg posla, rokove i sve što očekujete od suradnje.  Ako ne može ispoštovati vaše uvjete, to nije vaša osoba. No, nemojte biti totalni “control freak”, influencerima ostavite mjesta za kreativnu slobodu, ponekad će vas ugodno iznenaditi s novim i svježim idejama.
  • Povjerenje je o.k, ali istražiti se mora! Zbog mnogobrojnih informacija, brzine njihove konzumacije, i sve većeg broja ljudi koji nude svoje usluge jako je važno pronaći pravu osobu koja odgovara vašem brendu. Provjerite sve njezine profile na društvenim mrežama, proučite način komunikacije (pismenost je prilično važan segment), provjerite životne stavove i vrijednosti, a slobodno bacite pogled i na followere. Nemojte se iznenaditi, lijepa slika ne znači nužno da je riječ o dobroj osobi za suradnju.
  • Ugovor! Nemojte biti dio sive zone, jer to itekako može naštetiti ugledu vašeg brenda. Potpisivanje autorskog ugovora najsigurnije je za obje strane. Definirajte iznos, rokove i očekivanja.

 influenceri-imaju-veliki-doseg

Benefiti influencer marketinga za manje kompanije

  1. Povećanje prodaje.

Društveni mediji već su odavno postali moćne platforme za poslovanje, a influenceri su bonus plus oglašavanja jer njihova lojalnost vašem brendu itekako može privući brojne nove klijente. Zaplivajmo kratko modnim vodama. Influenceri su pomogli brendu Gymshark da naraste s 0 do 1,5 milijuna dolara prihoda u dvije godine. Pitate se kako im je to pošlo za rukom? Nakon što su dobro proučili ponudu odabrali su influencere na Instagramu, Facebooku, Pintrestu i YouTubeu, od njih su tražili da odijevaju njihovu odjeću, a u zamjenu su ih opskrbljivali besplatnim komadima. Svaki njihov influencer imao je više od tisuću pratioca, što je znatno povećalo vidljivost brenda. Ovakvih je primjera mnogo, a i potvrđuju kako u početku ne morate imati značajna novčana sredstva za oglašavanje, trampa je posve dovoljna. Doduše, bitno je da imate cool proizvod koji će se svidjeti ljudima, i koji će htjeti reklamirati.

  1. Povećajte svijet i o brendu i angažman.

Influenceri s velikim dosegom mogu vam pomoći da dođete do publike do koje sami ne možete doći, čak ni uz redovito oglašavanje. Također vam mogu pomoći da promovirate natječaje uz darivanje proizvoda ili usluga, pa ćete tako izravno povećati prodaju. Influenceri također mogu zatražiti od svojih pratitelja da označe i svoje prijatelje, te ćete i tako poboljšati vidljivost postova. Uzmimo za primjer Cottonelle koji se povezao s trideset lifestyle influencera koji su osmislili svoje originalne priče vezane uz brend te su ostvarili 700 različitih objava. Rezultat je bio doseg od 6 milijuna ljudi i 230.000 klikova, sherova i komentara. Priznajte, nije loše za vidljivost i utjecaj brenda.

  1. Povećajte bazu klijenata.

Dobivanje klijenata uvijek je dugoročna strategija, jer bez obzira na sve s njima želite ostati u kontaktu. Kako influenceri pomažu u pribavljanju kupaca? Najjednostavnije rečeno oni djeluju kao katalizator, jer će isti popis za koji će vama trebati mjeseci oni stvoriti u nekoliko tjedana. To je izvrsna stvar za poslove koji tek počinju sa svojim djelovanjem. Njihov će vam utjecaj pomoći da proširite svoju bazu podataka te će vas riješiti te muke. Ujedno će umjesto vas steći povjerenje kod klijenata stvarajući kvalitetan sadržaj za vašu kompaniju. Pravi influencer i učinkovita marketinška strategija čine čuda.

 influenceri-grade-veze-s-publikom

Influencer marketing je najbrže rastući kanal uz pomoću kojeg možete doprijeti do novih korisnika, jer oni grade snažnu vezu s publikom. Djeluju prema svojim preferencijama te svaki brend može naći svoju nišu influencera. Svojim originalnim stilom stvaraju povjerenje kod followera, a obraćaju se publici u određenoj niši. Sve ovo odlična je garancija za vaš proizvod ili uslugu. Iako smo još relativno mali ne smijemo se podcijenjivati, neki od najpopularnijih influencera na svijetu u svojim počecima nisu mogli ni zamisliti koliko će njihove objave promijeniti tradicionalni svijet marketinga i oglašavanja. Tome u prilog najbolje svjedoči i vijest da je Forbes objavio popis influencera s najvećom zaradom. Kad uzmemo u obzir ugled koji ova publikacija uživa, jasno je da utjecaj društvenih mreža i onih koji od njih žive više nije moguće zanemariti. Objavljena zarada blogera je šokirala javnost. Primjerice, Kyla Itsines koja se bavi fitnessom i nalazi se na prvom mjestu ovog popisa, u prošloj je godini zaradila preko 17 milijuna dolara. Kategorije su brojne, roditeljstvo, putovanja, ljubimci, sport, moda, a mi smo izdvojili samo par nevjerojatnih uspjeha.

uspješni-influenceri

CHIARA FERRAGNI

Tridesetogodišnja Chiara pokrenula je svoj modni blog davne 2009. dok je studirala pravo u Milanu. 2011. godine, zahvaljujući Teen Vogue koji je istaknuo njezin profil TheBlondeSalad.com pomogao je da njezina stranica brzinom munje pređe broj od milijun jedinstvenih posjetitelja. Do 2015. godine ostvarila je toliko velik uspjeh da je sveučilište Harvard po prvi puta u povijesti napravilo case study o modnim influencerima. Surađivala je s najutjecajnijim modnim brendovima, danas zarađuje milijune dolara, te je pokrenula vlastitu liniju cipela.

GRUMPY CAT

Oooo da, i kućni ljubimci su influenceri koji zarađuju milijune i daju intervjue za Forbes. :) Najpoznatija od svih je Grumpy cat, rođena 2012., karijeru je počela zahvaljujući smiješnim memovima koji su se sherali nevjerojatnom brzinom. Uskoro su stigli razni sponzori koji su ovoj mački nudili basnoslovne ugovore kako bi reklamirala njihove proizvode. Postala je zaštitno lice za Friskies, a danas ima i vlastitog managera koji se brine za sve njezine potrebe.

ROSANNA PANSINO

Kada je počela objavljivati videa na YouTubeu, ni u najluđim snovima nije mogla zamisliti u što će se pretvoriti njezin život. Zapravo snimala se s ciljem napredovanja u glumačkom svijetu, no završila je u gastronomskom svijetu i danas je jedna od najplaćenijih žena u povijesti YouTube kanala. Zarađuje sedmeroznamenkaste cifre, većinu zahvaljujući onima koji svoje proizvode oglašavaju u njezinoj kuhinji.

No, baš kao što su plaćeni oglasi naišli na nepovjerenje kod kupaca, isti problem nastaje u trenutku kada influencer postane prepopularan, kada ga prati status globalne zvijezde. Tada se često vežu uz previše proizvoda i samim time gube povjerenje, a i interakcija je sve manja. Ovo ne znači kraj influencer marketinga, štoviše to samo znači da dolazi novi trend koji se zove mikro influenceri. Tehnički mi živimo taj trend, jer na lokalnoj sceni, naši influenceri još nisu postali globalne zvijezde, no itekako svakodnevno utječu na želje i ponašanje potrošača.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj