Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Osnove za postavljanje poslovnog bloga smo već obradili, a sada je vrijeme da uđemo dublje u ovu sferu sadržajnog marketinga koji, ako se ispravno koristi, može biti odličan alat za povećanje prodaje, ali i vašeg poslovnog kredibiliteta.

Vaša web stranica daje sve osnovne informacije o vama i vašim uslugama, dok društvene mreže služe kako bi se povezali sa svojim klijentima i doznali njihovo mišljenje o svemu što radite. No što će vam onda blog, pa sve ste pokrili, zar ne? Krivo, barem ako se želite izdvojiti od drugih. Blog nije mjesto na kojem ćete prodavati, za to imate druge kanale, već na njemu trebate biti korisni. U moru kompanija koje nude istu stvar kao i vi, trebate se istaknuti dodatnim pogodnostima i sadržajem.

Stavite se u kožu prosječnog potrošača – kada ima problem, okreće se traženju informacija putem interneta. Reklamu već na daleko zna prepoznati, a upute s pakiranja može i sam pročitati. Njemu trebaju dodatne informacije, kako bi bio sigurniji u svoju odluku. Kao taj isti potrošač, zapitajte se kome bi više vjerovali: onome koji napiše da je njegov proizvod najbolji i da ga trebate kupiti samo zato jer je njegova reklama lijepa ili onome tko vam napiše više detalja o problemu koji vas muči, pojasni kakav izbor imate, a usput i kako se njegov proizvod uklapa u cijelu priču. Nitko nije glup, svi znaju da je vaš ultimativni cilj prodaja, no argumentima i ljudskim pristupom možete postići mnogo više.

Na taj način stječete vjernu publiku, pa čak i ako ništa ne kupe od vas prilikom prvog posjeta, svakako će vas zapamtiti kao relevantni izvor informacija za sljedeći put, a vjerojatno i nabaciti koju preporuku. I dalje mislite da se blog ne isplati? Onda slobodno preskočite ostatak članka gdje možete doznati kako uz pomoć sadržajnog marketinga povećati prodaju.

kako-voditi-poslovni-blog_internet-marketing

Bitno je što piše, ali i tko

Bilo bi divno kada bi svi novinari za teme iz vašeg područja ekspertize zvali upravo vas i tako vam omogućili dodatnu eksponiranost u medijima, zar ne? Besplatna reklama kakvu možete samo sanjati. No rijetki su oni koji imaju takav pristup medijskom prostoru, a i on se temelji na povjerenju kojeg je potrebno tek izgraditi. Zato krenite od temelja – vaš blog je vaš osobni (tj. poslovni) medij. Na njemu ste sami odgovorni za sadržaj i teme i ukoliko mu pristupite pametno, vrlo brzo će vas prepoznati i struka i šira publika. Baš kao i svi koji nisu stručni u području iz kojeg traže savjet ili više informacija, tako i mediji vole sugovornike koji informaciju mogu prenijeti na jednostavan, neposredan i svima razumljiv način. Izlistavanje zakonskih članaka i stručnih termina može zanimati isključivo vaše kolege stručnjake, dok će ostali zaobilaziti ovakav blog u širokom luku. Ton kojim bi se trebali obraćati treba biti prijateljski i ne previše formalan. Naravno da će neke teme, poput ozbiljnih zdravstvenih, zahtijevati drukčiji pristup od onih namijenjenih zabavi, no zato je važno naći pravu mjeru i pravi glas za svoje ideje. Ukoliko vi sami imate znanje o temi, no ne i osjećaj za prenijeti to drugima, razmislite o angažiranju nekoga tko zna. Pronađite suradnika s kojim ćete se znati sporazumjeti, a ukoliko se radi o brendu kojeg prezentirate na određeni način, onda njegov „glas“ mora biti u istom stilu.
Ponekad svoj prostor možete prepustiti i drugima, te im omogućiti gostovanje na vašem blogu. Ovdje također morate paziti da se radi o nekome tko dijeli isti svjetonazor kao i vaš brend ili kompanija, kako ne bi slali krivu poruku.

Ali.. o čemu pisati na poslovnom blogu?

Za početak se pobrinite da uvijek poštujete neke glavne smjernice – naslovi moraju biti kratki i privlačni (ipak, pokušajte izbjegavati „clickbait“ formulacije, one funkcioniraju samo kratko vrijeme), a uvod i kraj moraju biti najzanimljiviji dijelovi vaše objave. Gramatičke pogreške nisu dobrodošle bez obzira na kojem jeziku i u kojem dijalektu pišete, a činjenice koje iznosite provjerite i nekoliko puta, jer ste odgovorni za sve što objavite. Ne zaboravite ni na fotografije koje će pratiti tekst, no budite sigurni da ste ih kvalitetno obradili kako bi se vaša stranica i dalje brzo učitavala i kako bi vizualni dojam bio potpun kao cjelina.

teme-za-poslovni-blog

Zapnete li s temama, evo nekoliko ideja koje možete iskoristiti u svakom trenutku:

  • Tutorijali – vodiči za uporabu vaših proizvoda uvijek su dobrodošli. Novi korisnici cijenite će uštedu vremena prilikom prvog susreta s istima, dok će i stariji korisnici možda otkriti neku funkciju za koju dotad nisu ni znali.
  • Testimonijali – priče o zadovoljstvu korisnika vašom uslugom ili proizvodom najbolja su reklama, a ujedno i pokazatelj ostalima da je netko stvaran doista iskušao ono što nudite i nije požalio. Zamolite neke od vjernih mušterija da vam ispričaju što najviše vole kod vas i onoga što nudite, te podijelite to i s ostatkom svijeta.
  • Najave – spremate li nešto posebno i novo za svoje klijente, ovo je mjesto na kojem ih možete pobliže upoznati s onim što ih očekuje. Zatražite njihovo mišljenje ukoliko imate kakvih dvojbi ili jednostavno zagolicajte maštu s nekoliko detalja.
  • Pohvale – netko vas je javno pohvalio ili ste dobili još jednu medalju na natjecanju iz izvrsnosti? Zašto ne bi svoju sreću podijelili sa svima!
  • Sjećanja – imate li dugogodišnji staž iza sebe, podijelite neke od priča ili fotografija s početka vaše poslovne avanture. Možda je u pitanju neka šaljiva zgoda koja je onda izgledala tragično, a danas je tek dobra uspomena ili lekcija koja vas je koštala vremena i živaca no bila je presudna za krajnji uspjeh.. o čemu god se radilo, nostalgija izvuče dobre teme.
  • Top liste – koji su vaši najtraženiji proizvodi ili možda najprodavaniji? Organizirate li različite događaje, a neki od njih su posebniji od drugih? Bavite se putovanjima i imate svoje favorite među destinacijama? Napravite top listu i pitajte svoje čitatelje što bi na njoj i kako promijenili.
  • Predstavljanje – ako iza proizvoda ili usluga koje nudite stoji čitav tim ljudi koji se često nalazi iza kulisa, ovo je prilika da svoje klijente upoznate i s njima, te im se zahvalite na svemu što rade za vašu kompaniju.
  • Rješavanje problema – istražite malo na koja pitanja ljudi najčešće traže odgovore online (a imaju veze s vama i vašom branšom), te ponudite odgovore na ona još nisu kvalitetno odgovorena. Preduhitrite konkurenciju i postavite se kao najbolji izvor za rješavanje ovakvih stvari za ubuduće.
  • Kreativna rješenja – vaši su proizvodi možda stvoreni s jednom namjenom, no to ne znači da uz malo mašte mogu postati nešto sasvim drugo. Upalite svoje kreativne lampice i osmislite sasvim novu svrhu uobičajenih svakodnevnih stvari, pa inspirirajte i svoje čitatelje da naprave to isto.

Redovito ažuriranje – bolji ranking

Osim što vole da sadržaj koji pišete ima veze s ključnim riječima koje koristite, Google i ostale tražilice vas „prepoznaju“ i po tome koliko često objavljujete nove stvari. No riječ je o relevantnim informacijama, ne nabacivanju riječi tek toliko da se vidi da ste nešto ažurirali. Isto tako, recentniji datum uz vašu objavu znači da informacija ima dodatnu težinu. Primjerice, tražim li rješenje za softverski problem i naiđem na dva članka od kojih je jedan star dvije godine, a drugi dva dana, automatski se okrećem ovom za kojeg mislim da ima svježije informacije. Čak i ako mislite da se apsolutno ništa nije promijenilo u vašoj industriji i vezano za problem koji ste već obrađivali na svom blogu, ne škodi nakon nekog vremena ponovno proći sve napisano, provjeriti činjenice i vidjeti postoji li neki novi pristup problemu. Ako ništa drugo, time dajete do znanja svima koji vas prate da želite ostati upućeni u sve što se događa, a to potiče povjerenje.

Uvijek možete odrediti i određeni dan za novu objavu, te tako naviknuti čitatelje što mogu očekivati. No tog se rasporeda onda morate i držati, najgore je davati obećanja za koja unaprijed znate da ih nećete ispuniti. Radije ne obećavajte ništa, jer time gubite kredibilitet i smatra se da ne poštujete drugu stranu. Umjesto toga ponudite svojim čitateljima opciju da se pretplate na vaš newsletter, pa uvijek budu na vrijeme obaviješteni kada stigne novi materijal za čitanje.

Jednom kada ste zadovoljni sa svojom objavom, ne zaboravite je promovirati i putem ostalih kanala, poput društvenih mreža. Svaki like, share i posuđeni citat može vam donijeti novog čitatelja, a samim tim i novu potencijalnu mušteriju. Sinergija je ključna kada je u pitanju digitalni marketing, zato iskoristite svaki prostor za što bolju promociju. Mislite li da imate bloganje u malom prstu, svakako i nama pošaljite link i pohvalite se – uvijek volimo baciti oko na zanimljive stvari!

ICT I CLOUD USLUGE

POKRENITE VAŠE POSLOVANJE I POSLUJTE U OBLAKU

Saznajte više

Komentirajte